deneme

deneme

Saturday 1 February 2014

No-Poo' ya Basladim (Saclarimi Sampuansiz Yikiyorum)





Guzel Bir Haftasonundan Herkese Kucak Dolusu Sevgiler :)



  Ben kozmetik blogu degilim ve olmayida hic dusunmuyorum. Cok az kozmetik  urun kullanan, tuketim cilginligindan nefret eden olabildigince basit yasamaya calisan bir insanim. Ayrica kozmetigede hiiic ama hic ilgim yoktur. Fakat sizinle bazi bildiklerimi paylasmak istiyorum.( Merak etmeyin kozmetik bloguna donusmeyecegim XD)

 
Uzunca bir suredir organik yasamaya calisiyorum ( ne kadar organik yasayabilirsem tabiki ) Ornegin bazi yesilliklerimi kucuk saksilarda esimle bana yetecek kadar kendim yetistiriyorum, evimde camasir suyu ASLA kullanmiyorum, temizlik deterjani, bulasik deterjani, sampuan (uzunca bir suredir sampuan olarak Rituals' in sampuanini kullaniyordum. ), sac kremi vede cok zorunlu kalmadikca koltukalti rollonu( kullanirsam Dr Organic' in rollonu ) da  kullanmiyorum. 


Cok cok memnunum, evim tertemiz, kendim ve esim tertemiziz ve bugune kadar hicbir sorun yasamadim. Eger isterseniz basit ve etkili bazi ev yapimi tariflerimi ileriki postlarda merak edenler icin verebilirim. Hem ev ekonomimiz icin cok buyuk olcude fark yaratiyorum, hemde deterjanlarin kanserojen etkilerinden kurtuluyorum. Fakat bugun sizinle paylasmak istedigim konu NO-POO yani '' Kakaya Hayir ''. Ne demek simdi bu diyenleriniz olabilir. Soyle anlatayim :




No poo, sampuanin toksik etkilerinden zarar gormemek icin dunyada baslayan sampuansiz sac yikama akimidir. Poo kelimesi shampoo' dan gelir, amaci sampuansiz yikanmaktir , yani pislige hayir akimidir. Sampuan yerine sacinizi karbonatla ve elma sirkesiyle yikamaya denir. ( Aslinda no-poo demek sacede elma sirkesi ve karbonat demek degildir. Zamanla karbonati birakip saclarini direk suyla yikayanlarda vardir burada amaca sampuan kullanmamaktir) 


NEDEN NO-POO ?

Cunku sampuan bir deterjandir ve icerisinde akliniza gelebilecek her turlu toksik madde vardir. Saclariniza ve sac derilerinize yapisarak tortu birakir, boylece zamanla derinizde toksik maddeler birikir. Ayrica sampuanlar sacinizin yag dengesini bozdugu icin ne kadar cok sacinizi yikarsaniz yikayin kisa surede yaglanir. Bunun sebebi sampuanin derinizin uzerindeki yag tabakasini her yikamada yok etmesidir. Yag uretmeye kodlanan sac derinizde her yikamadan sonra daha cok calisarak bu yaglari geri kazanmaya calisir.


SAMPUANLARIMIZIN NESI KOTU KI ?

Her sampuanin icerisinde farkli maddeler olsada ortak olan bazi zararli maddeler vardir. Bunlar :


Surfaktanlar ( Amonyum Lauril Sulfat, sodyum lauril sulfat, amonyum lauret sulfat ) : Petrolden elde edilen sentetik kimyasallardir. Petrolden elde edilen maddelerin ne kadar toksik oldugunu anlatmama gerek yok sanirim. Sadece petrol yazisini okumam bile o sampuanlardan kacmami saglar. Saclarinizdaki dogal yaglari aldigi icin saciniz zamanla yipranir. Siz ne kadar cok yikarsaniz saciniz o kadar cabuk yaglanir ve siz daha sik yikamaya baslarsiniz ve bu dongu boyle devam eder gider. Ozellikle SLS, endustriyel alanlardada, makinelerin yaglarini gidermek amacli kullanilir. Ve biz dis macunu olarak agzimiza, sampuan olarak saclarimiza, kozmetikler olarak vucudumuzda kullaniyoruz. Siz dusunun artik...




Koruyucular : Bunlardan en zararlilari formaldehitlileridir. Formaldehit KANSEROJEN bir maddedir. Avrupada kullanimi kisitlandirilmis ve Japonya' da kullanimi tamamen yasaklanmistir. Alerjik reaksiyona sebep olur. Ozellikle losemiyle iliskilendirilir. En kotu her urunun etiketinde formaldehit yazmaz. 3-diol. sodium hydroxymethylglycinate, methenamine, bronopol , dimetil-dimetil (DMDM) hydantoin vs isimlerini gorursenizde iceriginde formaldehit oldugunu anlayabilirsiniz. Boylece aldiginiz urunu zararsiz sanip cok zararli bir urun kullaniyor olabilirsiniz.
Quaternium-15, dimetil-dimetil (DMDM) hydantoin, diazolidinyl urea, imidazolidinyl urea, sodium hydroxymethylglycinate, methenamine ve 2-bromo-2-nitropropane-1,3-diol (bronopol) - See more at: http://www.zehirsizev.com/etiket-okuma-kilavuzu/kilavuz/#D


Parfum : Icerikleri yasal olarak etikette yazilmak zorunda degildir. O yuzden icerikleri degismekle beraber, genel olarak zararli maddeler icerir. Bu urunlerin astimdan, bas agrilarindan, kanserden, bobrek ve akciger sorunarina, alerjik reaksiyonlara kadar bir suru zararli etkisi vardir. Ozellikle iceriklerinde bulunan bazi maddelerin dogum kusurlari, bayanlarda ostrojen erkeklerde testosteron  takliti yaparak kansere sebebiyet vermek ve kisirliga kadar cok zararli etkileri vardir,



NO-POO' YU NASIL YAPMALIYIZ, SACLARIMIZI NASIL YIKAMALIYIZ ?

Saclarinizi karbonat(yemek sodasi) ile yikamalisiniz. Herkesin yag dengesine gore karbonat kullanma miktari degisebilir. Internetten farkli farki miktarlar kullanan insanlari bulabilirsiniz. En guzeli deneme yanilma yontemiyle kendiniz bulmanizdir.

Birinci Adim : Ben 6 tatli kasigi sodayi yarim litre su ile karistiriyorum. ASLA kopurmuyor fakat bu temizlemedigi anlamina gelmiyor. ( Kopurmedigi icin gozleriniz yanmaz sanmayin, mutlaka gozlerinizi kapatin). Karbonatli suyu saciniza dokun, saclariniza hafifce masaj yapin. Cok az bekleyip  durulayin.

Ikinci Adim:  Arkasindan  yarim cay bardagi elma sirkesini  500 mllik su ile karistirin. Sac kremi kullanir gibi saciniza masaj yaparak yedirin. Yine gozlerinizi kapatin, yoksa gozleriniz cok yanar. Karbonat  bazik yapida oldugu icin, arkasindan sac derisinin dengesini kurmak icin asidik yapida olan elma sirkesini kullanmaliyiz. Fakat dedigim gibi eger saclariniz cok  yagli yapidaysa karbonati arttirip, sirkeyi azaltabilirsiniz.



                                                               ***

 
Kardesimin cruelty free temali bir kozmetik blogu var. Cok ta guzel bir blog. Onun sayesinde no-poo ile tanistim. Ne oldugunu ondan duydum ve arastirmaya basladim. Hakkinda yabanci bir suru blog ve site okudum. Sonunda kendime bu kadar zarar vermemem gerektigini dusundum ve no-pooyu denemeye basladim.  Hollanda' dayken denemek istemistim fakat bir sure cesaret edememistim. Tatil dolayisiyla kardesimle bir araya geldigimizde denemeye karar verdik ve yaklasik bir haftadir uyguluyoruz. COK MEMNUNUM . Keske daha onceden cesaret etseymisim. Neden bu kadar mutluyum ?

Su degisimi, hava degisimi, sampuan degisimi derken kepek sorunum vardi. No- pooya basladiktan sonra tamamen BITTI .


Saclarim kesinlikle daha yumusak ve cok guzel kokuyor ( Merak etmeyin sirkenin kokusu saclariniz kuruduktan sonra ortadan kalkiyor, dogal, cok hos bir koku kaliyor )






En onemlisi icim kozmetik sektorunun bize dayattigi saclariniz sampuansiz asla yikanmaz, temizlenmez yalanlarini artik yutmuyorum. Sampuansiz da saclarim gayet guzel temizleniyor. Ev ekonomisine de buyuk katkim oluyor 



Elektriklenme sorunum ortadan kalkti (Daha onceleri saclarimi yikadiktan sonra asla disariya cikamazdim, mutlaka saclarimi sekillendirmem gerekiyordu, su anda hicbir  sekillendirici kullanmadanda cok hos saclara sahibim. Saclarimin dogal dalgalari elektriklenmiyor)




Sampuanin ambalaji, icerisindeki  toksiklerin suya karisip dogayi kirletmesi artik benim icin soz konusu degil. Dogaya zarar vermiyorum. Bu yuzden mutluyum.




Ben sonuctan  bir kac kez yazdigim gibi COK memnunum ve sunu acik yureklilikle soyleyebilirim. Bir daha ASLA  shampuan kullanmam. Eger sormak istediginiz sorulariniz olursa hic cekinmeden sorabilirsiniz :)

Herkese zehirsiz ve daha dogal bir dunya diliyorum 
Opuldunuz XOXOXO

























  • Amonyum lauril sülfat
  • Amonyum lauret sülfat
  • Sodyum lauril sülfat
  • - See more at: http://www.zehirsizev.com/kisisel-bakim/sampuaninizin-icinde-neler-var/#sthash.K2vUZQgi.dpuf



  • Amonyum lauril sülfat
  • Amonyum lauret sülfat
  • Sodyum lauril sülfat
  • - See more at: http://www.zehirsizev.com/kisisel-bakim/sampuaninizin-icinde-neler-var/#sthash.K2vUZQgi.dpuf



  • Amonyum lauril sülfat
  • Amonyum lauret sülfat
  • Sodyum lauril sülfat
  • - See more at: http://www.zehirsizev.com/kisisel-bakim/sampuaninizin-icinde-neler-var/#sthash.K2vUZQgi.dpuf





     



    86 comments :

    1. Bende pembe defter (Öykü)'den biliyorum no-poo yu ama o karbonat değilde sanırım yurtdışından aldığı krem ürünleri kullanıyor, karbonata çok şaşırdım ve ilk kez duydum en kısa sürede denemek isterim :)

      ReplyDelete
      Replies
      1. Ben aslinda organik sampuanlar kullanarak basladim. Hollanda' da bu urunler cok uygun fiyatlarda fakat Turkiye' de malum organik urunler cok pahali oldugu icin (ornegin kullandigim organik roll-on Dr Organic' i ben 7 Euroya almistim fakat Turkiyede 42 TLymis) bu yaziyi hazirlamak istedim. Ben karbonattan cok memnunum :) Umarim sende memnun kalirsin :)

        Delete
      2. No Poo nun birçok yöntemi var. Öykünün denediği conditioner wash _kremle yıkama. Aynı şekilde o kremlerde tonla kimyasal içerdiği için sağlıklılığı tartışılır. Ayrıca bildiğim kadarıyla Ülkemizde de bulunamıyorlar.

        Ben bu yöntemi çok severek kullanıyorum .kesinlikle tavsiye ederim

        Delete
    2. Ben suan soktayim diyebilirim. Karbonatin bircok alanda kullanildigina sik sik rastliyorum ama sampuan yerine oldugunu ilk kez gordum. Deterjanlari dogayi kirlettigi icin sevmiyorum ama bir turlu kurtulamiyorum da :(
      Su bahsettigin tarifleri yazarsan cok sevinirim.
      Ben yaptigin karisimin yikama sonrasindaki kokusunu acaip merak ettim!
      Denemeye korkuyorum biraz ama eger icime sinerse evde 1 tane sampuan birakmam cope atarim! :D

      Roll-onu nerede bulacagimi hic bilmiyorum. KAtar'da vqar midir bi bakmam gerek.

      PEki parfumsuz mu yasayacagiz?

      ReplyDelete
      Replies
      1. karbonat gelmis gecmis en guzel malzeme yer yuzunde elde edebilecegimiz. Bende baslarda cesaret edemedim ama sonradan soyle dusundum sampuan bu kadar bana zarar veriyorken hangi madde daha cok zarar verebilir mi ? Bir de sedef hastalarinin saclarini karbonatla yikadiklaini boylece yaralarinin iyilestigini duydum, okudum. Oyle karar verdim ve su anda inanilmaz mutluyum. Dedigin gibi bende deterjan kullanmiyorum ve elimden geldigince her seyi, limon tuzu, karbonat, sirke, yada sabun kullanarak hallediyorum. Tamam tariflerimi yazicam :)
        Ben roll onu burada De-tuinen diye bir yer var herbal seyler satiyor. oradan aliyorum belki katardada oyle yerler vardir. Yada internetten olabilir
        Ben maalesef hala parfum kullaniyorum fakat urunlerin icerisinde parfum yazan malzemeleri asla kullanmiyorum. Fakat su siralar parfumude birakma cabalarindayim. yag esanslarini arastiriyorum. ev yapimi parfum tarifleri cok fazla var, bazilarini deneyecegim. Sonucu yazarim :)

        Delete
      2. Merhaba ben bu uygulamaya yeni başladım acaba ne sıklıkla yapmam gerekiyor fikir verir misin teşekkür ederim

        Delete
      3. Dostum, miktar da yıkama sıklığı da kişiye özel. Sen şimdiye kadar deneme yanılma yöntemiyle (eskiler buna el yordamı der ki; bu daha latif bir anlatımdır kanımca) çoktan çözmüşsündür sana uygun sıklığı ama yeni başlayan başkaları için yazayım dedim :)

        Delete
    3. Bir de boya rofle gibi seyleri yaptiralim mi diye sormaya korkuyorum!!! :D

      ReplyDelete
      Replies
      1. hehe Bende 17 yasimdan beri saclarimi boyuyorum fakar bir senedir boya kullanmayi da biraktim. organik boya diye satilan piyasada cok fazla boya var fakat boyanin organigi olmaz bana gore hepsi kimyasal. Ama ben dogru soylemek gerekirse isime gelenleri seciyorum :))) Yani dis macunu, sampuan, camarsir, bulasik deterjani, temizlik malzemelerini oldugu kadar ev yapimi yada orgnik kullaniyorum. ama mesela yuz kremim ritualsi kremi yani herseyi organik yapamiyorum. Ritulsda icerik olarak daha masul oldugu icin sectigim bir marka

        Delete
      2. Eğer kızıl ya da siyah tonlarda saç boyuyorsanız kınayı tavsiye ederim kesinlikle... ben soğan kabuğu suyu ekleyerek kınaya kızıla boyuyorum saçımı, aynı şekilde çay demi ekleyerek siyaha yakın renkler elde edebilirsiniz. Bu yazının hassasiyeti çok hoşuma gitti gerçekten... annemle türkiyede Ersağ diye bir marka keşfettik ve çamaşır suyunu bıraktık... Network sistemli hiç bir ürüne güvenmezken, deterjan ürünlerinden çok memnun kaldık... kozmetik satmıyorlar ama rollon ve şampuanı var ve içeriği oldukça zehirsiz biz şuan onları kullanıyoruz. Hatta ben ambalajlarını ve web sitesini görünce merdiven altı sandım markayı ama meğer insanlar zehirsiz ürünler kullansınlar diye ambalajları doğada çözünebilir ve daha az masrafla birbirine benzer üretmişler... Böyle bir arayış içinde olanlar belki denemek ister diye not düşmek istedim vesileniz ile. Sevgiler...

        Delete
    4. anercim bunu senden okuyana kadar pek ciddiye almamıştım doğrusu.ama şimdi çok merak ediyorum,en kısa zamanda da deneyeceğim.
      ancak bende hem boya hem röfle var,bu durum hakkında bilgin var mı?,ya da kızkardeşin araştırmış mı?yani mecbur olmasam asla yapmazdım ama belli yaş grubuna giren hanımların neden sarışın eğilimli olduklarını artık anladım.
      ben yıllarca saçlarıma düzenli olarak hiç bi katkısı olmadan kına yapıyordum,ne güzel di o günler:)
      çok sevgiler

      ReplyDelete
      Replies
      1. Benim saclarimdada hala boya var. Uzerine boyamadim bir daha bir yildir fakat hala saclarimin yarisi boyali. Bende cok arastirdim, kardesimde arastirdi. Kesinlikle hic bir zararini bulamadim. Ayrica bazi bloglarda ozellikle saci boyali olanlar sac boyasinin renginin karbonattan dolayi daha uzun korudugunu soyluyorlar. Eger dusunuyorsan mutlaka dene derim cunku ben bugune kadar denemedigime pisman oldum. saclarim dokulur mu, boyali saclarim daha cok yipranirmi diye ama su anda cok cok memnunum :)
        Bende 17 yasimdan beri boyali saclara sahiptim. ama son bir yildir gordum ki saclarimda beyazlar cikmaya basladi yani en fazla bir 5 yil sonra kendimi boyasiz bulamayacagim o yuzden beyazlarim cok cikmadan unuttugum kendi rengimi goreyim diye biraktim boyayi :) O yuzden bir sure sonra sarisin olmayi anliyorum, benimde gelecegim oyle :) Hepimiz bir gun sarisin olacagiz hehehe :))
        Denersen yorumlarini cok merak ediyorum, bol sans, cok cok opuyorum :))

        Delete
      2. aner,ben bu konuda düşünce boyutunda olup eyleme geçememiş biriyim,saç mevzusunu kesin deneyeceğim.sana sormak istediğim bişey daha var,çamaşır suyu yerine ne kullanıyorsun,ya aslında ben çamaşır suyu kullanmıyorum ancak cif denilen şeyden vazgeçemiyorum,parlatıyor tencereleri:))
        ev temizliği için buharlı temizleyiciler var ya onları da kullandın yada araştırdın mı ,beğendiğin marka var mı?
        sevgiler

        Delete
      3. Eyleme gecince eminim sende memnun kalacaksin bugune kadar neden sampuan kullanmisim diyeceksin, ben oyle diyorum :)
        Camasir suyu kullanmiyorum eger camasirlarimi beyazlatmak istiyorsam karbonatli sicak suda bekletiyorum. Ayni seyi bulasiklar icinde yapiyorum. bazen bulasik tuzu yerine limon tuzu kullaniyorum. bazen karbonat ve parlatici gozunede sirke koyuyorum. Benim bulasiklarim parliyor. Dakat bazi memnun kalmayanlar olmus internette okudum ben makinemin gozlerini duzenli temizledigimden bende pek sorun cikmadi dogrusu. Ben cifin kullanildigi her alanda karbonat kullaniyorum. Cam-pencere-cizilecek alanlardada sirke kullaniyorum. Hem hijyen konusunda icim rahat hemde bulasiklarda ozellikle parlatici durulanmadigi icin yenilebilir bir sey kullanmak icimi rahatlatiyor. Bu aralar sabun cevizi( soap nuts) ni cok duyuyorum. Hollanda' da nerede satilir daha bulamadim. Camasir deterjani, bulasik deterjani olarak cok sik kullaniliyor ve hic memnun kalmayan gormedim. Turkiyeden alip eve dondugumde deneyecegim, memnun kalirsam haber veririm.
        Benim elektrik supurgem irobot roomba. ( http://www.irobot.com/us/learn/home/roomba.aspx ) Ben cok cok memnunum. Normal elektrik supurgesi kadar cekim gucu var ve en guzeli programladim ve evi kendisi temizliyor ben hic dip koseymis falan diye ugrasmiyorum. Fakat cok yakin bir arkadasim buharli supurgelerden aldi. Markasini tam bilmiyorum ama sanirim Beko olabilir. Onunda evinde 2 tane cok tuy doken kopegi birde bembeyaz kedisi var. Ve inanilmaz memnun. Bende ondan etkilendim arastirdim. Bizim gibi deterjan fazla kullanmayan insanlar icin birebir. Buharla temizledigi icin temizlenmesi konusunda hic soru isareti yok aklimda. Ayrica arkadasimda gordum evinden cikan kedi ve kopek tuylerini. o yuzden bende almak istiyorum. Arkadasim cam bardakla dolu vitrinini bu aletle temizliyor uzerine soyle tutunca gidiyor tum toz piril piri, klozet, banyo, kopeginin oyuncaklari,kuvetin kenarlarinda olusan lekeleri vs derken kiz tum evi akla gelebilecek herseyi bunula temizliyor. Ayrica okudugum bazi sitelerde ev tozunaalerjisi olan bayanlarin bu makineyi aldiktan sonra hissedilir bir rahatlama yasadigini soyluyorlar, ne kadar dogru bilemem ama cok ikna edici bloglar okudum :) Ama marka arastirmasi cok yaptigimi soyleyemem. Dondugumde bende bir tane edinecegim malum evde kopek ve kedi kilindan muzdarip olmayan hayvan sahibi yoktur sanirim :)
        Cok opuyorum senide cakirida :)

        Delete
      4. Erkan Şamcı'dan duyduğum bir yöntem. Şöyle ki; çayı demlediniz, afiyetle içtiniz. Demliğin dibinde kalan suyu lavaboya dökmeyin, saçınızın durulamaya suyuna koyun. Çok çabuk renk değişimi olmaz elbette, ama uzun vadede saç rengini koyulaştırıyormuş. Denemekte fayda olabilir...

        Delete
      5. Acaba beyazlarda ise yariyormu :)) cikan beyazlarim uzerinde denemem lazim :))

        Delete
    5. vauwww, saç diplerinden sorunu olan bir insan olarak bu akşam deneyeceğim kesinlikle :) memnun kalırsam ki umarım kalırım bi yazı da benden gelsin :)

      ReplyDelete
      Replies
      1. Okuduguma gore sedef hastalarinin en cok tercih ettigi yontemmis. o yuzden sac diplerindeki sorun ne bilmiyorum ama bence sorunun kokeni sampuanlardir
        memnun kalirsan ( ki mutlaka kalirsin bence) yazini gormek isterim :))
        Bol sans diliyorum :)

        Delete
      2. Denedim, bir kac yikama sonrasinda paylasicam dusuncelerimi:) ama psikolojik olarak bile iyi hissettim diyebilirim:)

        Delete
      3. Cok mutlu oldum duyduguma :)) evet mutlaka paylas birbirimizden duyarak yeni seyler denemek cok guzel sendende gorup bir suru arkadasimiz etkilenir belki boylece daha az insan toksik madde alir :))

        Delete
    6. Ben cesaret edemiyorum bu no-poo işine. Saçımda sedef var da. Aslında okudum birkaç tane sedefi olup çok memnun olan kişinin yazılarını ama toplum içine çıkmayacağım bir dönem muhtemelen ağustos gibi deneyebilirim. Kardeşinin blogunu merak ettim bir de linki göremedim. :)

      ReplyDelete
      Replies
      1. Sedefi olanlar cok memnun kalmislar dedigin gibi :) umarim memnun kalirsin kardesimin blogu www.pisilimisili.blogspot.com :) blogunu begeneceginizi dusunuorum :)

        Delete
    7. Bunu dun aksam baska bir blogta gormustum ve denemeye karar vermistim. Meger kardesinizin bloguymus hos bi tesaduf oldu:) Ben de mumkun oldugunca dogal urunleri kullanmaktan yanayim. 1 cubuk tarcin ve 15 kadar karanfili 1 su bardagi su ile kaynatarak bir gece bekletip gargara olarak kullaniyorum mesela cok da memnunum. Dogal dis macunu tarifiniz var mi bir de dogal parfum deneyimlerinizi de paylasirsaniz cok sevinirim.Sevgiler..:)

      ReplyDelete
      Replies
      1. Guzel bir tesaduf olmus :)) KArdesimle birlikte karar verdik denemeye ikimizinde cok gur saclari var fakat yapi olarak onun biraz daha kivircik ve taranmasi cok zor saclari vardir. Buna ragmen o bile gercekten cok memnun. ikimizde su ana kadar cok memnunuz :)
        Agiz gargaranizi mutlaka denicem. Ben bir sitede 2 yemek kasigi karbonat, 2 yemek kasigi hindistan cevizi yagi ve 10-15 damla nane yagi ile yapilan tarif gormustum. Ben agzimda oyle yaglari kullanmayi pek sevmiyorum o yuzden tarifi biraz degistirip sadece karbonat kullaniyorum. Arkasindanda karanfilli gargara yapiyordum fakat hic aklima tarcinli gelmemisti mutlaka denicem tesekkur ederim :) Fakat eger karbonat kullanmazsam organik dis macunu aliyorum De thuin den onu kullaniyorum. Karbonat cok asindirir diye yillarca bizi korkuttular fakat asindiricilik indeksi diye birsey varmis bir sitede denk gelmistim ve dis macununun 70in uzerindeyken karbonatin sadece 7. Suradan bakabilirsiniz
        http://www.levysmiles.com/docs/Abrasiveness_of_Common_Toothpase.pdf
        internette bir suru tarif var ayrica su siteyide oneririrm tariflerine bakabilirsiniz :)
        http://www.zehirsizev.com/kisisel-bakim/dis-macunu/
        Sevgilerimle :))

        Delete
      2. Uzun uzun cevaplamissiniz inceliginiz icin tesekkur ederim :-) evet tarcinin cok hos bir aromasi oluyor umarim memnun kalirsiniz:-) ben de sacimda karbonat ve sirkeyi en kisa zamanda deneyecegim. Saclarim dumduz olmasina karsin bir dunya sac acici sprey boya etmek durumunda kaliyorum ve uzun sure cebellesiyorum onlarla. İki kimyasal urunden birlikte kurtulursam daha ne isterim :-) macun konusunda da hassas bi midem oldugu icin esansiyel maddeler bana da pek cazip gelmedi. Karbonati deneyecegim. Linkleri de inceleyecegim ilginiz icin tekrar tesekkurler. Hoscakalin:-)

        Delete
      3. ne demek rica ederim :) yardim edebildiysem bu benim icin mutluluk :) Ne kadar cok kisiye ulasirsak o kadar cok kisi etkilenir, yararlanir :)
        Karbonat bana gore gelmis gecmis en guzel sey. Yenilebilir olmasi ve her alanda kullanilabilmesi mukemmel bence.
        Kendinize iyi bakin, no-pooda basarilar. Umarim hoslanirsiniz
        Sevgilerimle :)

        Delete
    8. Çok yerinde bir paylaşım olmuş, çok teşekkürler.
      Türkiye'de Erkan Şamcı isminde bir ekolojik yaşam uzmanı var. O da bu tür tarifler veriyor. Hatta evde koltuk altı roll-on'una alternatif bir tarif vermişti, onu yapmayı denedim, şimdilik gayet memnunum. Blogumda da detaylı paylaşacağım inşallah.
      Şampuana alternatif ve kullanılabilir bir yöntem... Harika!
      Sadece kendimizi düşünmememiz gerek. Çevre açısından da şampuanlar dediğiniz gibi oldukça zararlı...
      Evde bir sürü karbonat var, deneyeceğim bunu hemen.:)

      ReplyDelete
      Replies
      1. Onun roll-on tarifine bakicam, merak ettim. Ben eger dr organic in roll onunun kullanmazsam banyodan sonra karbonat suruyorum. Terliyorum fakat hoc kokmuyor, cok menunum ama alternatiflere acigim mutlaka arastiricam tesekkur ederim :) Blogunada paylastiginda mutlaka okuyacagim :)
        Cok dogru diyorsun, sadece bir kisiyiz aman ekolojik olarak ne kadar degisim yapabiliriz diye dusunmemek gerek. Her birimiz cok onemli rol aliyoruz ve etkilesim diye de birsey var. O yuzden bencede ne kadar organik yasarsak o kadar iyidir diye dusunuyorum :)
        Umarim memnun kalirsin basarilar, yorumlarini bekliyorum :)

        Delete
    9. yaa söylediklerin evet çok güzel ama sirke diyorsun yaaa..
      ben kokusuna hadi tahammül edemezken saçlarımı onlarla yıkamak mı?
      ımmmm imkansız gibi görünüyor :/
      hem ben şampuanların o güzel kokularını seviyorum :)
      alırken kokusu hariç neredeyse hiç bir özelliğine bakmam hatta :) koku benim için inanılmaz önemlidir!
      (:

      ReplyDelete
      Replies
      1. Sirkeyi kullanmak istemezsen alternatif ev yapimi sampuanlar var arastirabilirsin. Fakat inan sacin kuruduktan sonra sirke hic mi hic kokuyo saclarin coooook guzel kokuyo o kadar dogal o kadar hafif bir koku geliorki cok begeneceksin. Bende koku konusunda cok hassasimdir :)

        Delete
      2. Aslında izinli olduğum bir gün deneyebilirim.
        denemeden bilemeyiz dimi :)

        Delete
    10. Süper bir paylaşım olmuş :)
      Benimde saçlarım hem kıvırcık hemde çok kuru .
      Yaklaşık 1,5 yıldır hiç boyamıyorum . Çok beyazım olmasına ve hepsinin ön tarafta olmasına aldırmadım.
      Zaten belli bir süre sonra alışıyor gözünüz.
      Neyse . Karbonatı şampuan olarak kullanmak çok ilgimi çekti.
      Saç kremi yerine sirkeyi çok zamanlar duyuyordum ama denemek hiç kısmet olmadı ama sanırım denenecek.
      Karbonat ve sirkeyi evimde çokca kullanırım.
      Yıllardır bulaşık makinası parlatıcısı almıyor hep elma sirkesi kullanıyorum.
      Cifim bitmişse onun yerine mutlaka karbonat kullanırım . İnanılmaz güzel parlatır tencereleri.
      Daha pek çok kullanım alanı var .
      Ama haklısın bazı şeyleri kullanmayınca öncelikle kendimize ve sevdiklerimize kanserden biraz olsun uzak tutuyoruz sonrada doğa için bir şeyler yapıyoruz.
      Diğer tariflerini de bekliyorum.
      Sevgiler...

      ReplyDelete
      Replies
      1. Ne kadar hos ben cok ozeniyorum beyazlari cikip boyamayanlara :) ne kadar guzel bir sey yapiyorsunuz
        Deneyin memnun kalacaginizi dusunuyorum. Umarim begenirsiniz :)
        Evet bulasik makineme parlatici olarak bende aynini yapiyorum, cif kullanilacak her yerde aynen bende karbonat kullaniyorum :)
        Zamanla diger tariflerimide seve seve paylasirim, yolun cok basindayim fakat birbirimizle etkileserek ogreniyoruz degilmi :)
        Sevgilerimle ^^

        Delete
    11. Ne güzel bir yazı olmuş.Küçüklüğümüzden beri bir şey köpürmezse güzel temizlemez anlayışı olduğundan karbonata alışmak zor olacak.Mutlaka deniycem zira kronik kepekten muzdaribim.
      Bir de geçen gün bir arkadaşım,vücut nemlendiricisi kullanmak yerine bir maşrapa suya biraz zeytinyağı koy duştan çıkmadan evvel boynundan aşağı dök dedi.Onu da deniycem.
      Türkiyede frosch marka ürünler sirke bazlı ama küçük bir deterjan yaklaşık 15 lira civarı.Bu işler pahalı olmasa çevre bilinci olan herkes kullansa ne güzel olurdu.Çok teşekkürler,kepeklerim giderse blogda paylaşırım.

      ReplyDelete
      Replies
      1. Kesinlikle ise yarayacagini dunusunuyorum. Benim kepegimi yok etti. Sadece tek sorun uzun bir alisma donemi oluyor. Bu donemde saclarin biraz sekil almakta zorlanabilir ve sert olabilir. O donem gecince hersey cok guzel :)
        Ben haftada bir zeytinyagliyorum kendimi. Dustan ciktigimda havluya sarilmadan elime cok az zeytinyagi alip tum vucuduma suruyorum, 1-2 dakika sonra havluyla kurulaniyorum. cok memnunum. Senin soyledigini de denicem merak ettim oda guzele benziyor :)
        Evet Turkiyedeki en buyuk sorun senin dedigin gibi dogaya zararsiz urunlerin cok pahali olmasi. Keske dedigin gibi fiyatlar dusse ve herkes kullanabilse. Hollandada allahtan fazla bir fark yok. Fakat yinede ev yapimi urunler kullanmak bence en mantiklisi en guvenilir olani :)
        Rica ederim ne demek Eger ise yararsa ne mutlu bana, bende okurum blogundan :)
        Sevgilerimle

        Delete
    12. Canım harika bir yazı olmuş.Ben de iş varken cesaret edemiyorum bunu denemek için ama izne çıkınca deneyeceğim mutlaka.Her tarafımız kimyasal zaten en azından bir yerlerden azalta azalta yaşamaya çalışalım

      ReplyDelete
      Replies
      1. Cok tesekkur ederim :) Bir ay gibi bir bosluk bulursan mutlaka dene derim, yoksa sekillendirme biraz sorun olabiliyor
        Cok dogru diyorsun, ne kadar azaltirsak o kadar kar oldugunu dusunuyorum bende
        Bol sans diliyorum sana, sevgilerimle

        Delete
    13. mükemmel bi anlatım olmuş çok tşkrler. okul döneminde uygulamak istemem fakat yaz tatili geldiğinde kesinlikle deneyecegim. kimyasal ürünleri kullanmaktan cildim çok bozuldu ve yıprandı. umarım verdiğiniz tarifler bizimde işimize yarar :) tekrar tşkr ederim...

      ReplyDelete
      Replies
      1. Ne mutlu yardim edebiliyorsam ... bu aralar cok yogunum fakat yakinda ev yapimi temizlik urunleri ve dogal deodorant tarifleri vermeeye baslayacagim umarim onlarda isinize yarar :)
        Sevgilerimle

        Delete
    14. sirkeyi surdukten sonra saclarimizi tekrar suyla yikamali miyiz peki?

      ReplyDelete
      Replies
      1. Evet . Sirkeyi ayni sac kremi gibi dusunun. Sonrasinda durulayin.

        Delete
    15. teşekkürler. ben iki haftadır yapıyorum ama saçlarım hala yumuşak değil özellikle uçlar keçe gibi dokunmak bile istemiyorum ne yapmam gerekiyo :(((

      ReplyDelete
      Replies
      1. Saclariniza biraz zaman taniyin. En az bir ay dayanin sonrasinda rahatlayacalsiniz. Birde karbonat sirke dengesini degistiri. Karbonati azaltin sorkeyi biraz arttirin belki sizin saciniza daha iyi gelebilir umarim ise yarar

        Delete
    16. ben de 2013 ağustostan beri kullanıyorum. karbonat muhteşem bir şey. ter kokusu için de daha önceden organik bir şeyler kullanıyordum ama süper etkili de olmuyordu koku için. son bir aydır karbonatı ter kokusu için de kullanıyorum ve gün içinde sıfır koku hissediyorum. koltuk altını elinizle ıslatın sonra kuru karbonattan iki çimdik kadar elineze döküp koltuk altlarınıza iyice sürün. o şekilde kalsın. kurumasını falan beklemenize gerek yok. gerçekten çok etkili bir yöntem ter için. tavsiye ederim. sevgiler.

      ReplyDelete
      Replies
      1. Koltukaltlarimda bende kullandim bir sure gercekten ise yariyor. Gerci organik rollonlari bulduktan sonra usengeclikten karbonati biraktim ama :))

        Delete
    17. Anercimmmm harika bir yazı olmuş bu hafta temizlik yaptığım için genelde evde oluyorum eşimde kimyaci bir ona sorucam bu nasıl işe yarar mı diye :)) Sonra bende bir hafta boyunca denemeyi düşünüyorum :) İnşallah güzel olur.Yazı çok yararlı ve ilgi çekici :))) Teşekkürler

      ReplyDelete
      Replies
      1. Canimm cok mutlu oldum begenmene.. umarim isine yarar ve sampuanin zararlarindan kurtulursun :)
        Sevgilerimle kocamaaan opucukler

        Delete
    18. bu karışımı çokça hazırlayıp kazım oldukça kullanabiliyor muyuz?

      ReplyDelete
      Replies
      1. Evet ben karbonatli suyu uzunca bekletiyorum birsey olmuyor. Ama yinede bence maksimum bir iki haftalik yapmalta yarar var. Sirkeyi suyla hic bekletmedim onun icin emin degilim yanlis bilgilendirmek istemem

        Delete
      2. Ben hic bekletmedim. Okudugum sitelerdede beklemesiyle ilgili hicir yazi gormedim. O yuzden aalina balarsaniz bilmiyorum ama bence fazla bekletmemekte yarar var

        Delete
    19. hala devam ediyor musun? çoğu kişi saçlarını sıradan şampuanlarla yıkamasına rağmen çok güzel saçlara sahip ben 1 aydır yapıyorum hala eskisi gibi değiller :(

      ReplyDelete
      Replies
      1. Bazi insanlarda saclarin alismasi cok uzun suruyormus. Benimde bir ay falan surdu saclarimin alismasi. Ayrica okudugum kadariyla bazilarinin saci hic alismiyormus maalesed o kisiler zaytinyagi sabunu yada kulsuyuyla yapilan sampuanlari kullaniyormus. Isterseniz onlari deneyin
        umarim ise yarar
        sevgilerimle

        Delete
    20. yazı için teşekkürler aner. erkek saçları daha yağlı olur bilirsin. benim saçlarım aşırı yağlı ve kepekli. sirke kullanmadan sadece karbonat ile nasıl bir sonuç alırım? teşekkürler

      ReplyDelete
      Replies
      1. Rica ederim:) sadece karbonat ile yaparsan belki cok kurur saclarin. Ben senin yerinde olcam sirkeden cok cok az kullanir karbonat oranini artiririm. Cunku sirkeyle karbonat sacin asit baz dengesini duzenliyor

        Delete
    21. Ya çok hoş ve faydalı ama şu sirke olmasa. Nasıl alışacağım. Kokusuna dayanamıyorum. :((( Birde benim saç derim kuruyor. Hadi kokusuna dayandım diyelim. Sirke sıkıntı yapar mı ?

      ReplyDelete
      Replies
      1. Aslinda no poo icin sirke ve karbonat kullanilmayan yontemlerde var. Sirkeye dayanamiyorsaniz yada bazi kisilerin saci asla karbinat sirkei ikilisine alismiyorsa deneyeceginiz alternatifler var. Googleda aratirsaniz bir suru farkli yontemle karsilasabilirisiniz. Ben kullu sabunu denemek istiyorum mesela :)
        Sirke kullanmazsaniz saclariniz daha cok kurur. Sirke ayrica asidik oldugu icin karbonati dengeliyor. Saclariniz kuruysa karbonat oranini azaltip, sirke oranini artirirsaniz daha iyi sonuc alirsiniz. Saclariniz kurumaz

        Delete
    22. bu karışımların kullanımı için pratik bir yöntemin var mı? yoksa her seferinde sıfırdan hazırlıyor musun?

      ReplyDelete
      Replies
      1. Ben karbonatli suru eski biten fisfisli sisemin icine koydum sirkeli suyuda oyle kullaniyorum. Banyoda fis fis sikiyorum, cok pratik oluyor. Her seferinde hazilamriyorum, artik iyice usengeclestim :)

        Delete
    23. merhaba,
      16 mayıstan beri no poo yöntemini uyguluyorum.
      kötü etki etmedi ama çok iyi de geldiğini düşünmüyorum.
      ve saçlarımdaki kepek hiç gitmedi, kaşıntı yaptığı da oluyor.
      ama yağlanma süresini kesinlikle uzattı.
      karbonatın durulanmaması gibi bir ihtimal olabilir mi?
      down under naturals markalı bir şampuan araştırdım sence no pooyu bırakıp onunla devam etmeli miyim?
      teşekkürler

      ReplyDelete
      Replies
      1. Merhabalar
        Eger cok iyi gelmediyse birakip baska yontemleri denemelisiniz. Cunku bazi sac diplerinde ise yaramayabiliyormus. Googledan noo poo alternatives diye aratirsaniz bulabilirsiniz. Bunlardan bazilar zeytinyagi sabunu, sade suyla yikamak, soap nuts ( Turkcesi ceviz sabunu diye geciyor. ben ozellikle camasirlar da cok begenerek kullaniyorum. Sampuandan, temizlik urunune, camasir deterjanindan, bulasik deterjanina kadar her yerde kullaniliyor, tavsiye ederim)...
        Eger kepeklenme devam ediyorsa karbonati biraz azaltmayi deneyebilirsiniz. Down under Naturals nude hakkinda guzel duyumlarim var. Zaten 100% organik diye bir sey hayal . iceriginde paraben yok, hayvanlar uzerinde denenmiyor. Ayrica size http://www.ewg.org/skindeep/ sitesini tavsiye edebilirim. Bu siteye arama butonuna bakmak istediginiz urunu yaziyorsunuz, ve iceriginin ne oldugunu ne kadar oldugunu gorebiliyorsunuz. Eger numarasi buyukse kimyasal demek. numaralar arttikca zaten renk sari ve kirmiziya donuyor. yandaki sayiyi ne kadar dusuk gorurseniz o urun o kadar dogal demek. Alternatifleri ve diger markalari buradan arastirabilirsiniz
        Sevgilerimle . Umarim en kisa zamanda guzel sonuc alirsiniz

        Delete
    24. merhaba
      blog sahibi arkadaş ne durumda no poo akımınız hala devam ediyor musıunuz? benim saçımda gölge var o yüzden çok kurudu saçım :( bana iyi gelir mi , bir de çok dökülüyor

      ReplyDelete
    25. Merhaba,
      Benim de merak ettiğim hala devam edip etmediğiniz :) Başından 2 kere kanser vakası geçen biri olarak kesinlikle denemek istiyorum ama maalesef bende saçlarını boyamak zorunda olan muzdariplerdenim :( Organik içerikli boya ile boyuyordum ama beyazlarım artınca maalesef kapatmaz oldu bende ttuttum kuaför yolunu maalesef :( sormak istediğim acaba saçlarımızı boyatırken bu yöntemi kullanmaya devam edenler var mı? biraz araştırdım ama maalesef bulamadım birde boyadan sonra kuaförde saçlar yıkanırkende mi bı yöntem kullanılıyor bir bilginiz var mı acaba?

      ReplyDelete
    26. benim saçlarım çok yağlı ne kullandıysam geçmedi doktora gidip şampuanlar denedim sabunlar denedim en son sizin yazınızı gördüm sizce işe yarar mı saçlarım 2. güne hemen yağlanıyor ve ben sık sık yıkamaktan bıktım sık sık yıkayınca daha fazla dökülüyor no-poo işe yarar mı :(

      ReplyDelete
    27. Merhaba ben bu uygulamaya yeni başladım acaba ne sıklıkla yapmam gerekiyor fikir verir misin teşekkür ederim

      ReplyDelete
    28. Merhaba ben bu uygulamaya yeni başladım acaba ne sıklıkla yapmam gerekiyor fikir verir misin teşekkür ederim

      ReplyDelete
    29. N'olur yapmayın. Saçınıza verdiginiz zararın geri dönüşü olmayabilir. 2 yıl önce ben de karbonat-sirke ile saçımı yıkadım, başta berbat göründü saçlarım. Her gün yaglıydı, ama sonra düzeldi, hiç olmadıgı kadar güzel görünmeye başladı saçlarım. Ta ki bir yıl sonra o yaglı berbat hali geri dönene ve saçlarımdaki yanmayı görene kadar. Saçlarım kırıldı, yandı, berbat bir görünüm aldı. Nedenini ise sonradan keşfettim.
      Karbonat sırf mutfaklarımızda bulunan bir şey diye kimyasal olmadıgını düşünmeyin. pH'ı saç için aşırı derecede yüksek. Siz de 6 tatlı kaşıgını yarım litre suyla karıştırdıgınızı yazmışsınız, ki bu çok çok fazla. Ben bir çay kaşıgı karbonatı 1 litre suyla karıştırıp kullanıyordum, yine de saçlarım mahvoldu.
      Olay şu: Saç derisi 4.5-5 arası bir pH'a sahip. Baya asidik yani. Karbonat ise 9.5 ve aşırı bazik. Saç derinizde saglık görmek istiyorsanız, en önemli şey pH dengesini kurmaktır. O yüzden bütün şampuanlar 5 civarı bir pH'a sahip eger dikkat ettiyseniz. Eger biraz kimya biliyorsanız bu olayı anlamak aslında daha kolay. Bir asidi ya da bazı su ile daha az asidik/bazik yapmak hiç de kolay degildir, çünkü bunlar 10'un kuvvetleriyle hesaplanır. Yani bir çay kaşıgı karbonatı, 10 degil 20 litre suyla bile karıştırsanız, yine de saç derinize uygun bir hale getiremezsiniz. Hala çok baziktir. Karbonat da bir abrasive kimyasal oldugu için her saçınızı yıkadıgınızda saçlarınızı azar azar yakıyorsunuz, farkında olmasanız bile.
      Sirkenin pH'ı 3-4 arası, idare eder. Ama ben saç derimin pH'ını karbonat ile yükseltiyorum sonra sirke ile geri indiriyorum, aritmetik ortalamalarını alıyorum diyorsanız (diyen gördüm), bu da saç derinizin dengesini alt üst etmek demektir. Yani yol yakınken dönün, bütün saçınızı kestirmek zorunda kalmayın.
      Ama tabii ki şampuana dönün demiyorum. Çok farklı no 'poo yöntemleri var. Ben hiçbir şey kullanmıyorum, su hariç, ve halimden gayet memnumun. Öneririm, başta zordur ama sonrasında alışır saçlarınız. Kimyasallara maruz kalmaktan iyidir.

      ReplyDelete
    30. This comment has been removed by a blog administrator.

      ReplyDelete
    31. Ben bu konuda cok sorunluyum,2 gunde bir saclarımı yıkarım ve saclarım cok kuru,yaglanmasını bekliyemiyorum,eşimin sacları ise cok saglık ve guzeldir,o ne mi kullanıyor sadece argan yaglı sac kremi,evet dogru duydunuz sadece sac kremi surer saclarına ve hem temiz hemde cok saglıklı sacları ama ben bir turlu ,temizliginden emin olamadıgım sadece kremle yıkayamıyorum.Ne yapıcagımı sasırdım...

      ReplyDelete
    32. Benim sacimda kepek sorunu var karbanatla yikadim ve hala kepekli yagli ve sent olmasini dert etmiyorum ama kepekli olmasi olmuyo acaba sizdede kepek olmusmuydu nasil gecti?

      ReplyDelete
    33. This comment has been removed by the author.

      ReplyDelete
    34. Hollanda peynirlerini araştırırken buraya açıldı kapı :)
      Sonrasında doğum hikayeni okudum ve şimdi de no-poo akımından haberdar oldum.
      Harikasın :)

      ReplyDelete
    35. Ben karbonat la no poo ya başladım karbonat zamanla saci kurutuyor şimdi yumurta sarısı Çavdar unu nohut unu pirinç unu ile yıkıyoum

      ReplyDelete
    36. The "no-poo" method involves avoiding traditional shampoo and using alternative methods to cleanse and care for hair, How Stay Updated such as using natural ingredients like baking soda, apple cider vinegar.

      ReplyDelete

    Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
    Sevgilerimle :)