deneme

deneme

Thursday 31 October 2013

Hollandaca Ogreniyorum




          Hallo mu desem Hoi mi desem karar veremedim ben en iyisi yine bildigimden sasmiim. Herkese selaam :)

       Hollandaya tasinali cok uzun bi sure gecmemesine ragmen, son surat Hollandaca ogrenmeye devam ediyorum. Hollandaya yeni tasindiysaniz Ingilizce sizi uzun sure idare eder kabul ediyorum. Hemen hemen herkes Ingilizce bilir. Kaybolsaniz, bir sey danismaniz gerekse, hasta olsaniz veya alisverise ciksaniz, rahatca yapabilirsiniz.

Ama hayat sadece bunlardan ibaret degil. Resmi dili Hollandaca olan Hollanda tum resmi islemlerini Ingilizce degil Hollandaca halleder. Yani internette ''ingilizcen var ooh yasadin sen, hadi yine iyisin hacim'' laflarina aldanmayin ingilizcenize guvenmeyin. Burada bir hayat kuracaksaniz Hollandacayi ogrenmek zorundasiniz. Bu onlarin degil tabikide sizin yarariniza :) Bu kadar ogutten sonra birazda benim dil maceramdan bahsedeyim. Hollandada bir suru ucretli dil kurslari vardir. Ayrica bazi sehirlerde (ozellikle Utrecht gibi buyuk sehirlerde) gonullu Hollandaca ogreten gruplar var. Internetten arastirip rahatca bulabilirsiniz. Bu gruplar kar amaci gutmez. Genellikle bulusmalari haftada bir, herhangi bir kafede veya grup uyelerinin birinin evinde yapilir. Eglenceli ayrica sosyal acidan kendinizi daha iyi hissedeceginiz bir aktivite olarakta gorebilirsiniz bu bulusmalari :)



       Gelelim bana. Hollandaca ogrenmeye karar verdikten sonra basladik dil kurslarini aramaya. Bazilari bize pahali geldi, bazilari uzak, bazilarinin saatleri uygun degildi. Sonunda internetten, evinde ozel ders veren Hollandali bir bayan bulduk. Hemen aradik ki hemen baslayabileyim. Ama ne mumnkun :) En erken  gorusmeyi 15 gun sonrasina aldik. Alt tarafi yapacagimiz sey ''merhaba ben suyum ben buyum ucret ne kadar hangi gunler musaitsiniz'' :) Bunun icin 15 gun beklenir mi demeyin zorda kalirsaniz beklersiniz. Cunku baska birine de gitseniz aynisiyla karsilasacaksiniz :)) Napalim kaderimize razi olup 15 gun bekledikten sonra esimle gorusmeye gittik. Saati 20 Euroya, haftada iki saat diye anlastiktan sonra esimle mutlu mesut geri evimizin yolunu tuttuk.

        Bir hafta sonra derslere basladim ama biseyler ters gidiyordu. Ogretmen benimle hic Ingilizce konusmuyor, soru soruyorum bana aciklamayi Hollandaca yapiyor. Tamam super bi taktik ama benim gibi sifir Hollandacasi olan biri icin uygun bi taktik mi sizce ? Bence kesinlikle degil. Gel zaman git zaman bu duruma bi sure dayandim, dedim sanirim bu ogretmenin ogretim taktigi ve zamanla ise yarar ama zamanla gordumki Hollandacam bir adim bile ilerlemedi, geldigimde ogrendigim ilk kelime olan ''korting (indirim)'' den  fazla ileriye gidemedim ( evet biliyorum ogrenmem gereken en onemli kelimeyi ogrenmisim :D ) ve bende kursu biraktim. Ayrica sonradan ogrendim ki; herseyi Hollandaca konusmak ogretmenin taktigi degilmis, kadin Ingilizce bilmiyormus :))))
        Bende  yeni bir kurs bulana kadar kendi imkanlarimla ogrenmeye karar verdim. Tabikide esimin Hollandali olmasi cook cook yardimci oluyor hakkini yiyemem. Simdilik gayet iyi gidiyor , bayagi yol katettim diyebilirm. Sizlere kendi kitaplarimi ve calisma yontemlerimden bahsediim. Sizinde isinize yarayabilir. Bi sorununuz olursa cekinmeden sorabilirsiniz :) Hollandaca zor bir dil degil sadece Turkceden gramer olarak cok farkli bir dildir. Fakat Ingilizceye hakimseniz Hollandaca ogrenmekte hic zorlanmayacaksiniz emin olabilirsiniz. Gramer yapilari Ingilizceyle cok benzerlik gosterir. Ayni sey Almanca icinde gecerlidir zaten ucude Germen dilidir, yani ayni aileden gelir.  Gelelim kitaplarima;


                                                     Bunlar benim calisma kitaplarim

                            Ayrica pratik yapmak icin bol bol dergi ve hikaye kitaplari okuyorum.



      Dergilerimden daha sonra genisce bahsedicem. Bu hafta ne okudum kosesi yapmayi dusunuyorum orada dergiler hakkinda bol bol konusucaz :)


     Ilk aldigim kitap, internetten aldigim Loi' nin serisiydi. Kocaman bir dosya icinde uc tane kitap bir suru calisma kagitlari ve cd ile geldi.




          Acikcasi pekte guzel  bir seri degil. Ozellikle benim gibi baslangic seviyesindeyseniz, bu kitap kesinlikle sizin icin degil. Grameri agir ve konu anlatimi yine Hollandaca. Icerisinde bol bol ornekler ve alistirmalar olsa da yaninizda profesyonel yardimci biri olmadan ve en azindan biraz orta duzeyde Hollandaca bilmeden anlamanizin imkani yok. Sadece en ince kitap Ingilizce aciklamali fakat o da cokta yeterli degil.


 O yuzden baslangic seviseyi icin kesinlikle tavsiye etmiyorum.Ayrica fiyatida gayet pahali ( yanlis hatirlamiyorsam 300 Euro gibi bi ucret odemistim yada daha fazla odemis bile olabilirim ) 


            Gosterecegim ikinci kitap Amsterdam Universitesinin hazirladigi Code - Takenboek Deel 1

  
     Guzel bir kitap fakat tamamen Hollandaca oldugu icin yine yaninizda bir yardimci veya ogretmen olmadan anlamaniz pekte mumkun degil. Fakat anlatimi kesinlikle Loi serisine gore daha hafif, akici ve uzerinde calismasi kesinlikle daha zevkli bir kitap.



 Internetten siparis edebileceginiz Code nin bir suru seviyesi vardir. Ayrca kitap yaninda aktivasyon kodu ile gelir. Sitesine girip kodu aktive ettiginiz andan itibaren 1 yilligina siteyi kullanabilirsiniz. Sitesinde kitapla paralel giden  bol bol alistirmalar, videolar vardir. Hazirlik okuduysaniz Ingilizce hazirlik kitaplariniza cok benzedigini goreceksiniz :)


           Bir ogretmen esliginde Hollandaca ogreniyorsaniz kesinlikle tavsiye edebilecegim bir kitaptir. Merak edenler icin fiyati 35 Eurodur.


 Son kitabimda Murat S. Atalay' in ''Hollandaca konusuyormusunuz? Spreekt u Nederlands?'' kitabidir.




Internette umutsuz bi sekilde dolasirken buldugum bu kitabi gercekten cok begeniyorum ve su anda da genellikle bu kitap uzerinden calisiyorum. Oncelikle kitap Turkce. Bu yuzden diger kitaplardaki gibi bir ogretmene veya yardimciya ihtiyaciniz yok, kendi basinizin caresine bakabilirsiniz :)





Kitabin konu anlatimi gayet acik ve dilide cok akici. Roman okur gibi okuyabileceginiz bu kitapla Hollandaca calismak gercekten eglenceli. Ayrica kesinlikle yardima ihtiyaciniz yok. Kelimelerin okunuslarini dahi Turkce veren bu kitaptan gercekten cok memnunum. Ayrica begendigim bir diger ozelligi de, kitapta her bolumde kisa kisa Hollanda veya Hollandalilarla ilgili genel veya ilginc bilgiler vermesi. Okurken zevk aliyorum :) Sanirim bu kitabida 35 Euroya almistim.





           Hikaye kitaplarima gelince onlar esimin cocuklugundan kalma eski kitaplari. Fakat gayet isime yariyor. Anlatimi sade ve anlasilmasi  kolay. Boylece okudugumdan zevk aliyorum. Hehe evet 28 yasimdayim matematik ogretmeniyim ve cocuk kitabi okumaktan zevk aliyorum diyorum :) Icimizdeki cocugu oldurmememiz gerekir degilmi ;)
 

   





  Ayrica buda benim kelime Kutum :))  Yuz kremimim kutusunun icine Hollandaca  gun icinde duydugum veya kitaplardan dergilerden ogrendigim  kelimeleri yazip atiyorum. Kendime kural koydum hergun 10 tane cekip kelimenin ne oldugunu hatirlamaya calisiyorum :) Fotografi onceden cekmistim o yuzden orada az kelime var suan kutum bana yetmiyor yakinda degistircem :))  Siz Hollandaca (veya herhangi bir dil olabilir) ogreniyormusunuz ?


Simdilik benden bu kadar tot ziensssss :)
    

   


102 comments :

  1. Bu kutu fikri gerçekten iyiymiş. Kelime haznemi genişletmek için sanırım bende aynısını ingilizcede uygulayabilirim hihi :) Ayrıca teşekkürler bu fikir için. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rica ederim :) Gercekten ise yariyo pisman olmazsiniz :)

      Delete
    2. Dil ogrenmek icin yapmaniz gereken tek şey var.sececegin 3 filmi 3 ay boyunca(türkçe altyazili)en az 10 ar defa izleyeceksin.

      Delete
    3. bu kitabı Türkiye'de nasıl bulurum bide PDF falan varmı acaba yardımcı olabilir misiniz

      Delete
  2. Cümle yapısı ing. benziyor haklısın ama Allah kimseyi Almanca öğrenmek zorunda bırakmasın :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayy dogru diyosun :)) kimseyi hollandaca yada almanca ogrenmek zorunda birakmasin cok bunaltici :))

      Delete
    2. Bende yeni geldim ve ogrenmeye calışıyorum bu kitabı nereden bulabilirim

      Delete
  3. Kelime kutusu super ben.adisyon kagidina yazarim hep jer cepte bi tane cok fayfalidir

    ReplyDelete
    Replies
    1. oda ise yarayabilir. Amac zaten ogrenmek degilmi :) Ben hala kullaniyorum kelime kutusunu ise yariyor :)
      Bol sans size :)

      Delete
  4. Hai,
    Ik kom uit Nederland. Ik ben hier al 1.5 jaar in Turkije om te studeren. Ik kan al wel Turks verstaan maar niet echt praten. Dankzij uw tips kan ik er mee verder komen:) tesekkur ederim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Elif :) als eerste bedankt voor je leuke reactie. Ik had hetzelfde probleem toen ik naar Nederland kwam maar wees niet bang, met de tijd zal het beter gaan. Turks is een moeilijke taal ivm de gramatica. Turks is niet als de gramatica van Nederlands of Engels dus is moeilijk om te vertalen. Ik wens je veel geluk en succes in Turkije.

      Delete
  5. bende hollandacaya merak duymaya başladım hiç bir amacı yok canım sadece öğrenmek istiyor internette buna dair çok fazla video yok malesef ne yapmamı önerirsiniz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yukarida bahsettigim kitap (hollandaca konusuyormusunuz) gercekten cok guzel ogretiyor. Cok basitten alarak basliyor. O kitabi almanizi tavsiye edebilirim. Onun haricinde internette bende fazla birsey bulamamistim. Ne kadar guzel baska bir dile ihtiyac olmadan ilgi duymak :))

      Delete
  6. Merhaba
    Internette Turkce Hollandaca aciklamali yardimci kitap arayisi icindeyken sizin blog u kesfettim.Bende bir bucuk yildir hollandada yasiyor ve bu dili ogrenmek icin cebellesiyorum.Bahsettiginiz Murat S. Atalay a ait kitap ta konulara ait bol ornek yer aliyor mu .Su anda devam ettigim kursta sadece Hollandaca konusuluyor ve bazi konulari anlamakta oldukca zorlaniyorum.Ingilizcem iyi degil.Grammer icin aciklamali bol ornege ihtiyac duyuyorum.Su anda herhangi bir kursa devam ediyormusun ? Cevap icin simdiden tesekkurler...
    Nazan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba Nazan. Evet Murat Atalayin kitabinca ornekler var ama cok cok fazla degil. Ozellikle konuyu aciklamaya daha cok yer vermis fakat verdigi ornekler yeterli oluyor. Cok guzel acikliyor ve daha oneliside Turkce acikliyor olmasi buyuk avantaj. Ingilizcen o kadar iyi degilse biraz zor olmali Hollandaca ama zamanla hersey olur . Ben kursa gitmiyorum biraktim. Zaman bulamiyorum Turkiyeye cok sik gidiyorum. Ama sanirim bu sene icinde tekrardan baslicam kursa. Ozel ogretmen denedim ama cok ise yaradigini soyleyemem sanirim en iyisi kursa gitmek . Ben daha cok esimle ve ailesiyle konusarak ogrendim, ogreniyorum da.
      Sana Hollandaca konusmakta basarilar dilerim
      Sevgilerimle :)

      Delete
    2. Merhaba
      Evet Hollandaca ogrenmek benim icin gercekten cok zor. Nedense sevemedim bir turlu bu dili :)Ezberlemekte yazmakta mantiga oturtmakta zor.Konuyu bana Turkce aciklayabilecek birine ihtiyac duyuyorum halen.Diger yazilarinada goz attim cogunda duygularima tercuman olmussun.Ben Istanbuldan geldim buraya.Neden geldim neden duzenimi bozdum diye kendimi sorgularken buldugum cok oldu.Sevince sanirim biraz daha gozun kara olabiliyor.Daha yeni yeni adapte oldugumu soyleyebilirim tabi bazen o bosluklara yine yeniden dustugum oluyor.En azindan dusme sikligim azaldi bir nebze.Ben Utrecht te yasiyorum.Bahsettigin gibi guzel bir sehir.Tavsiye ettigin kitabi almayi dusunuyorum.Baska alternatifte pek yok bu baglamda.Sevgiler ....

      Delete
    3. Ik kom ook uit Turkije.ik ben al 3 jaar in Nederland.ik heb nooit school geweest.also i can speak English aswell.and also I didn't learn english from school.only watching movie.also I can speak Italian and Spanish. j just by watching movie

      Delete
    4. Ik kom ook uit Turkije.ik ben al 3 jaar in Nederland.ik heb nooit school geweest.also i can speak English aswell.and also I didn't learn english from school.only watching movie.also I can speak Italian and Spanish. j just by watching movie

      Delete
    5. Ik kom ook uit Turkije.ik ben al 3 jaar in Nederland.ik heb nooit school geweest.also i can speak English aswell.and also I didn't learn english from school.only watching movie.also I can speak Italian and Spanish. j just by watching movie

      Delete
    6. İngilizcem pek iyi değil! Bu yüzden, yanlış anlamadıysam sadece film izleyerek; İtalyanca, İspanyolca ve İngilizce öğrendiğini savunuyorsun. Doğru muyum ? Hayır eğer öyle ise bu taktiğinin püf noktaları neler ve ne kadar zamanını aldı ?

      Delete
    7. Yakın tarihli bir yorum okumuşken ben de yazmak istedim. Aynı dertten muzdarip biri olarak :)
      Yaklaşık 4 yıldır hollanda da yaşıyorum ama malesef hâlâ dil sorunumu çözemedim.

      Delete
    8. Uzun zaman sonra kayıt etmiş olduğum bu blog sitesine girip tekrar göz gezdirirken, yapmış olduğum ama aynı zamanda unutmuş olduğum yorumumla karşılaştım :) 2018 benim ilk senemdi. Henüz ne okula başlamıştım ne de dış dünya ile bağlantım vardı zamanla ve biraz da olsa sizin istekli ruh halinize dayanarak bir şekilde dili de öğreniyor rahatça dışarı da dolaşabiliyorsunuz. Bu işin ana temelinde cesaret yatıyor bunu unutmayın. Oturduğunuz şehrin belediyesinden bilgiler alın ücretsiz dil imkanı yaratabiliyorlar. Önceleri Hellendorn'da oturan ben neredeyse 2 senedir Deventer'da oturuyorum burada TOPTAAL adlı ücretsiz bir okul var 1 senedir oraya gidiyorum ve şu an A2 diplomamı aldım. Tabiki mükemmel olmamakla birlikte kendimi rahatça kurtarabiliyor iş arkadaşlarımda rahat bir şekilde sohbet edebiliyorum. Halen çok eksiğim var bunun için daha fazla çaba gerektirdiği kesin. Son olarak benim düşünceme göre en önemli faydalardan biri de kendi dilinizi konuşan kimse ile arkadaşlık kurmamanız olacaktır. Mümkünde Hollandacayı iyi konuşan birileri ile sohbet içerisinde olun. Sağlıcakla...

      Mehmet Ş.

      Delete
  7. Merhaba
    Evet Hollandaca ogrenmek benim icin gercekten cok zor. Nedense sevemedim bir turlu bu dili :)Ezberlemekte yazmakta mantiga oturtmakta zor.Konuyu bana Turkce aciklayabilecek birine ihtiyac duyuyorum halen.Diger yazilarinada goz attim cogunda duygularima tercuman olmussun.Ben Istanbuldan geldim buraya.Neden geldim neden duzenimi bozdum diye kendimi sorgularken buldugum cok oldu.Sevince sanirim biraz daha gozun kara olabiliyor.Daha yeni yeni adapte oldugumu soyleyebilirim tabi bazen o bosluklara yine yeniden dustugum oluyor.En azindan dusme sikligim azaldi bir nebze.Ben Utrecht te yasiyorum.Bahsettigin gibi guzel bir sehir.Tavsiye ettigin kitabi almayi dusunuyorum.Baska alternatifte pek yok bu baglamda.Sevgiler ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba...
      Evet Ingilizcede sikinti varsa gercekten ogrenmesi zor bir dil bencede. Cunku ben ingilizcenin yardimini cok goruyorum. Utrechttemissin ben Nijmegendayim . Aslinda yakin degiliz olsaydik birbirimize dil konusunda yardimci olurduk. Seni hangi ruzgar atti Hollandaya ? Bende kendimi cok sorguluyorum, sanirim hepimiz ayni yollardan geciyoruz . Bir kac yila tamamen duzelir, yeni bir duzen oturtmus oluruz :))
      Evet o kitaptan baska bende guzel aciklamali bir kitap bulamadim.
      Sevgilerimle

      Delete
  8. Hollandaca gramer öğrenmek isteyenler için şu linkteki pdf. dosyasını öneririm. Benim çok işime yaramıştı. Gayet açık ve Türkçe.

    http://www.dutchgrammar.org/uploads/files/Dutchgrammar%20in%20Turkish%20versie%201.1.pdf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkurler. Eminim yararlanmak isteyen bircok kisi olacak. Guzel bir alternatif:) Bende inceleyecegim isime yarar taraflarini alayim :)
      Sevgilerimle

      Delete
    2. Ben sadece cümle yapısında zorlanıyorum. 1 sene oldu buraya geleli. Kursa gıtmedım kendım öğrenıyorum esımde cok yardım edıyor. Kendım ıcın gerekecek herseye anlatabılıyorum. Cümleyi anlarken hıc zorlanmıyorum ıcınden bıkac kelıme anlayınca çözülüyor zaten. Ben NL kanalı ızleyerek ve yazarak çalışıyorum. Kelıme kutusu gerçekten cok ıse yarıyo. Benım kutumda sımdıden 800 e yakın kelıme var. Ayrıca bu kitaba nasıl ulaşacaz turkıyeden mı satıyorlar

      Delete
    3. Kitabi nasil elde ede biliriz ben azeriyim bu kitab bana da yardimci ola bilir

      Delete
    4. Çok sağ ol, birden Hollandacaya merak saldım ve hiçbir kaynak yok, bir tek konuşma kılavuzu bulabildim ve hemen aldım, gramer kitabı arıyordum ve birden bu yorumu gördüm; çok teşekkür ederim.

      Delete
  9. Bende Nijmegen de oturuyorum ve dil proplemi had safada

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Merhaba, ben 7 sene evlilik nedeni ile Hollanda' da kalip bir sene once Turkiye' ye donus yapmis biri olarak yaziyorum. Hollandaca ile zorlu ve oldukca uzun yol kat etmis biri olarak bir kac tavsiye verebilirim belki yarari olur. Oncelikle kitap konusunda: Hollandaca Dilbilgisi / Açıklamalı Örnekli ve Alıştırmalı (Muzaffer Demirtaş) cok aciklamali ve alistirmali bir kitap. Bu arada ben Leiden Taal Centrum' da 4 kur kursa gittim. Verdigim en iyi kararlardan biriydi burada dil ogrenmeye baslamak. (Ingilizce bilmeyenler icin cok zor olur ama sanirim artik inburgering icin de kurslari var). Bir de bazi yararli ve keyifli web sayfalari var cogu facebook hesabi artik. Birincisi her gun bir kelimenin irdelendigi woord vandaag: https://www.facebook.com/woordvanvandaag
    digeri de bizim gibi Hollandaca ile imtihani olanalar icin sorulariniz ve bilgi paylasimi icin bir web sitesi: https://www.facebook.com/groups/48771953488/
    Ben dil ile ayrica ilgilendigim icin pek cok sey arastirdim. Size onerebilecegim bir diger yontem taalmaatje bulmaniz. Pek cok ilde ozellikle DenHaag, Delft, Rotterdam ve Utrecht bunun icin kurulmus gonullu kuruluslar var. :
    http://www.humanitas.nl/afdeling/roosendaal/wat-kunnen-wij-voor-u-doen/taalmaatjes
    http://www.stapverder.org/website_nl/index.php/activiteiten/taalmaatjes
    Bir gonullu ile dil seviyenizi gelistirmek icin hafta da bir veya bir kac gun bulusup konusuyorsunuz, bir de ileri seviyeler icin okuma gruplari var ama bu guruplar genellikle orta seviyeyi gectikten sonra ust duzey konusma ve telaffuz icin. Ben artik esime yontemler ariyorum Turkce ogrenmesine yardimci olacak, burada Hollanda kadar secenek yok maalesef. Bu arada biz pek cok resmi islemi de gecirdigimiz icin (vize, vatandaslik, inburgering, vs,) sorulariniz olursa vakit buldukca yanitlarim :) Hepinize kolay gelsin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tecrübeleriniz için çok teşekkürler, müsait olursanız size diploma denkliği konusunda sorularım olacak. Türkiye'de aldığımız diplomanın denkliğini araştırmalarım sonucu www.idw.nl sitesinden ya da bu kuruluş ile yapıldığı kanısına vardım. Eğer sizlerinde bildiği ya da önerebileceği başka yöntem var ise sizden ricam benimle paylaşmanız. İyi akşamlar herkese.
      Saygılarımla.

      Delete
    2. Size mail ile cevap yazdim Ersoy Bey.

      Delete
    3. Merhaba Meliha hanım, sizden ricam bu denklik ile ilgili bilgileri benimlede paylaşmanız mümkün mü acaba ?

      Delete
  12. Merhaba bende zwolle ye yerleştim Mayıs ayında . İlk önce ekmek su kelimeleri ni öğrendim :) ve günlük kullanılan basit kelimeleri. Merhaba nasılsın iyi akşamlar gibi .sonra de ve het artikel larda takıldım ve kimse bana açıkmaması ni yapamadı . Hevesim kaçtı iyice sonra . Ama sizin türkçe kitabtan alıp kutu işini yapabilirim. İlk kitabiniz gibi bende almıştım ve 100 lerce euro ödedim ama bir işe yaramadı . İnşallah sizin kitab ise yarar :) sevgilerle Teşekkürler

    ReplyDelete
  13. Herkese merhaba bende 2 yıl olucak nerdeyse Hollanda dayım ,dil gercekten benim içinde hepiniz gibi problem Hilversum daki roc ye gidiyorum ama bu seneki hocalarım cok kotu biri cok diktator digeride umursamaz ,konuyu anladınız demı diyor ben hayır diyorum o zaman daha cok alıstırma yap diyor,ben konuyu anlamadan nasıl alıstırma yapabılırım acaba ,simdi komsularım bana yardım edıyor saolsun ama benım hatam eşimle ingilizce konusuyoruz,bir turlu otomatik ingilzce den kurtulamadık, bu kitabı ben de edinmeyi dusunuyorum
    bilgi paylasımı için
    Aslidebree@gmail.com sevgiler tskler boyle bir sayfa için
    Asli

    ReplyDelete
  14. Merhaba
    Ben iki yil oldu hollandaya geleli herkes gibi dil benimde kabusum oldu ingilizcemde yok artik gece ruyalarima giriyor napicam bilmiyorum tr ye donmeyi bile dusunuyorum cunku dil olmayinca burda konusmayi bilmeyen cocuktan farkiniz olmuyor malesef is imkani sifirrr kendi isimi bile yapamiyorum nereye bas vuru yapsam dilden dolayi butun kapilar yuzume kapaniyor NCB diye bi kurs var sanirim bugun bi arkadastan duydum en son çarem artık ona bakicambir suru kitap setler vs seyler aldim ama nafile herkese slm

    ReplyDelete
  15. Merhaba:
    oncelikle blogunuzu cok begeniyorum.dil konusu benimde simdiden kafama takiliyor..biraz ingilizcem var idare ediyorum.anladigim kadariyla kurslarin pek bir faydasi olmadigini anladim..en guzeli iletisim kurmak hayatin icinde ogrenmektir..Murat S. Atalay in kitabini bende edindim..ise yarayacagini dusunuyorum..tavsiyem ezbere dayali bir yontem kullanmamanizdir.ezberlemeyin ogrenin..umarim hepimiz basariya ulasiriz.

    ReplyDelete
  16. Tecrübeleriniz için çok teşekkürler, müsait olursanız size konuyla pek alakası yok ama diploma denkliği konusunda sorularım olacak. Türkiye'de aldığımız diplomanın denkliğini araştırmalarım sonucu www.idw.nl sitesinden ya da bu kuruluş ile yapıldığı kanısına vardım. Eğer sizlerinde bildiği ya da önerebileceği başka yöntem var ise sizden ricam benimle paylaşmanız. İyi akşamlar herkese.
    Saygılarımla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamlar Dogrudur arastirmalarin kardesim.Bende Tr den geldigimde IDW ye basvurup denkligimi aldim, makine muhendisiyim.Postayla istenenleri gonderip belli bir miktar ucret yatirip cevabini aliyorsun.

      Delete
  17. Bende yeni geldim bu ulkeye evlenerek inanin bu dili ogrenmek sart cok zorlaniyorum anliyorum ama konusamiyorum nasil yaparim diye internetten arastirirken sizin siteyi tesaduf eseri geldim yazilari okudum ayni seyleri yasiyoruz bende sizler gibi insallah basarili olup bir an once konusmak kendime olan oz guvenimi tekrar kazanmak istiyorum .Saygilar

    ReplyDelete
  18. Merhabalar herkese,
    Öncelikle blogun sahibi sevgili Aner,bir kaç gün önce blogunu keşfettim ve nerdeyse tüm yazılarını okudum, çok da eğlendim :) Ben de 2015 Ağustos'da Hollanda'ya yerleşeceğim.Eşim Hollanda'lı. Blogda yazdığın bir çok şeyi ben de birebir tecrübe ettiğimden çoğu zaman gülümseyerek okudum.. Dil konusuna gelince ise, mesleğimden dolayı,( İngilizce öğretmeniyim) dili öğrenme süreci bana kolay ve de keyifli geliyor, bir kaç aydır Hollandaca çalışıyorum, zaman zaman sıkıcı gelse de şuan çok keyif alıyorum. Sizlere Duolingo adlı programı tavsiye ederim. Çok eğlenceli ve de öğretici.Program çeviri ve tekrar yaptırma üzerine kurulu, bilgisayarınızdan ya da telefonunuzdan uygulamayı kullanabiliyorsunuz,dolayısıyla durakta, otobüste bile pratik yapma imkanı oluyor.Ben 5 seviyeyi tamamladım, herkese tavsiye ederim;)
    Sevgiler
    Gözde Demirel

    ReplyDelete
  19. sanırım ben hariç herkes Hollandalı eşe sahip..:) ben ingilizcem de çok iyi olmadığı ve max 3 yıl kalıcaz diye niyetlenerek geldiğimiz için ingilizce dersleri aldım..6-7 aydır burdayım ingilizcem fena değil ama hollandacam hiç yok:( sanırım ne zaman döneceğiz belli değil eşim de bende bilkmiyoruz hollandaca.. ingilizcesi de çok iyi olmayan birine tavsiyeleriniz nelerdir? herkese teşekkürler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hosgeldiniz Esra hanim
      Bence ingilizceyi bilmemek Hollandacayi ogrenmek icin avantaj,bence hollandacaya agirlik verin ve benim herkese tavsiyem herkesle hollandaca konusun,size yardim ediceklerdir zaten,Hollandalilar yardim etmeyi seven insanlar,herkese sevgiler...

      Delete
  20. Verdiğiniz bilgiler sayesinde çeşitli fikirler oluştu kafamda çok teşekkür ederim.

    ReplyDelete
  21. Verdiğiniz bilgiler sayesinde çeşitli fikirler oluştu kafamda çok teşekkür ederim.

    ReplyDelete
  22. Iyi akşamlar benim dil ile ilgili değilde oraya dil bilmeden nasıl yerleştiğinizi merak ediyorum. Benim eşimde Hollanda Vatandaşı ama beni oraya alması için devletin mecburi tuttuğu en az 500 kelime bilmesi ve sınavı gecmesi ve en sonda maddi durum? Bu konu hakkında bilgi alabilirmiyim ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erkan Bey Turkiye ve Hollanda arasinda yapilan anlasmaya gore sizin ulkeye gitmeden dil bilme ve sinav gecme zorunlulugunuz yok MVV basvurusu yapmak icin. Bu durum esiniz Hollanda vatandasi ise gecerli. Bunun ile ilgili resmi web sayfasina ve aciklamaya (esiniz inceleyebilir ne yazik ki Turkcesi yok) asagidaki linkden ulasabilirsiniz. Size tavsiyem IND' den bizzat esinizin gidip ogrenmesi buradaki Konsolosluk farkli uygulama yapiyorsa hatali islem yapiyorlar demektir. Bu konu ile ilgili pek cok dava acildi ve Hollanda anlasmayi ihlal ettigini kabul edip geri adim atti!
      https://kdw.ind.nl/KnowledgeSessie.aspx?knowledge_id=MWOBasisexamenInburgeringInHetBuitenland
      Mali durum ise: esinizin sizi ulkede masraflarinizi karsilayacak olcude gelire sahip olmasi gerekiyor.
      Kolayliklar diliyorum...

      Delete
  23. Yaw ne isiniz var Hollandada bosverin. Guzelim Turkiye dururken. Hollandadaki genclik hep temelli donus yapiyor. Bende universiteyi burda bitirip donmeyi dusunuorum.

    ReplyDelete
  24. Ben sadece cümle yapısında zorlanıyorum. 1 sene oldu buraya geleli. Kursa gıtmedım kendım öğrenıyorum esımde cok yardım edıyor. Kendım ıcın gerekecek herseye anlatabılıyorum. Cümleyi anlarken hıc zorlanmıyorum ıcınden bıkac kelıme anlayınca çözülüyor zaten. Ben NL kanalı ızleyerek ve yazarak çalışıyorum. Kelıme kutusu gerçekten cok ıse yarıyo. Benım kutumda sımdıden 800 e yakın kelıme var. Ayrıca bu kitaba nasıl ulaşacaz turkıyeden mı satıyorlar

    ReplyDelete
  25. Bu arada ingilizcem sıfırdan hallice :D

    ReplyDelete
  26. Merhaba benim adım Tolga . Konuşcak/sorcak çok şeyim var Hayatım biraz sallantıda özelden konuşma imkanımız varmı telefon numarası versem whatsapp için yada facebook da olur ? Bu arada zamanım kısıtlı olabilir hemen cevap yazarsanız sevinirim

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. Merhaba Tolga bey
    Telefon no mu veremem, facebook ta kullanmiyorum, bana google dan yada instagramdan ulasabilirsiniz, sevgiler

    Instagram:asliyilmazdebree

    ReplyDelete
  29. hollandalıyım fakat türkiyede okudum ve büyüdüm. hollandaya gidip yaşamak istiyorum. ne gibi şeyler yaparak hem dil hem iş bulup geçimimi sağlayabilirim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hollanda vatandasısınız ama hollandaca bılmıyomusunuz,eger oyle ise ,benim tavsiyem ilk once dil ogrenin yoksa iş bulmanız zor,dil bilenler bile zor buluyor,ingilizce biliyosanız,amsterdam da biraz daha rahat iş bulabilirsiniz.Bol sanslar...

      Delete
  30. Merhaba ;
    Ben henüz 14 yaşındayım fakat şimdiden hollanda için hayaller kuruyorum oraya gitmek için bütün olanaklarımı şimdiden yapmaya çalışıyorum felemençe biliyorum ama tellaffuz da sıkıntım var onu nasıl giderebilirim ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. korkmadan hollandaca konusun,hollandaca konusucak birileri varsa cevrenizde bu sorunu ancak boyle cozebilirsin ,sevgiler..

      Delete
  31. selam sevgili türkçe konuşanlar:)bende hollanda leerdama yeni geldim burda yaşayacağım allah nasip ederse.hollandaca ogrenmek icin bir kac calişmam oldu bunlardan biride applestore dan mondly sitesini indirdim ve ducht learn satın aldım.faydasını gördüm.biraz birseyler öğretti ama yetersiz maalesef.ingilizcem var onla idare etmeye calişiyorum. burdada kursa gitmek istiyorum ama pahalı geldi.nasıl yapsam bilmiyorum.herkese harika günler diliyorum hollandadan

    ReplyDelete
  32. Merhabalar.. bende yaklasik 3 sene once istanbulu birakip geldim, makine muhendisiyim burda diplomamain denkligini WO olarak bachelor degree olarak aldim. Ingilizcem sayesinde amsterdamda amerikan firmasinda is buldum. 2-3 sene icinde doneriz dusuncemle Hollandaca uzerine hiic mi hiic egilmedim, cunku 3 sene onceki dusuncem benim icin bu dili ogrenmek (-ki bu yasda dil ogrenmek hicde kolay degil)gereksizdi cunku zaten Tr ye donmek kararindaydim ve ingilizcemle bu ulkede hiiic birseyde sikinti cekmiyordum. Ama simdi dusunuyorum ki Hollandacam olsaydi cook farkli is firsatlarini kacirmazdim.:( ayrica inborhering(kesin yanlis yazdim :) ) sinavlarina hazirlanip pasaport icin pasvurmayi istiyorum. suan tek amacim bu lutfen bana onerebileceginiz kitaplari yada internet sitelerini yazarmisiniz, bunlara acil ihtiyacim var..Delftse method kursuna gitmek istedim ama arastirdim sordum biraz arkadfaslarim gereksiz oldugunu soylediler. yardim ve onerilerinizi bekliyorum... isteyen mailimden ulasabilir runoaydin@gmail.com

    ReplyDelete
  33. Merhaba Onur bey bende 3 sene oldu geleli,bizim dusuncemizde 2 sene sonra donmekti ama ben hollandaca ogrenmeye calistim,hala da ogrenmeye calisiyorum,lesexpres.nl sayfasini tavsiyr ederim ustelim turkce olarak anlatiyoe ve turkler icin ucretsiz
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  34. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  35. merhabalar bende hollandaya yeni tasindim hollandali bir kiz arkadasim var ve biz sadece ingilizce konusuyoruz ama ailesi ingilizce bilmiyor ve fazla konusamiyoruz onun icin en hizli sekilde nasil ogrenebilirim bu flemenkceyi tesekurler simdiden

    ReplyDelete
  36. Merhaba, İngilizce bilenler daha kolay öğrenir demişsiniz. Peki Almanca bilmek Hollandacaya yardımcı olur mu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Almanların Hollandaca'yı çok kolay öğrendiğini göz önüne alırsak, bence faydası olur. Diğer yandan, Almanca bilen Türk arkadaşlarımın Hollandaca öğrenirken Alman aksanına kaymalarıyla ilgili Hollandalı hocalardan eleştiri aldığını duymuştum. Bu yüzden hem avantajlı hem de dezavantajlı bir durum.

      Delete
  37. Ahh resmen aradığım kişiyi buldum. Hollandaya sonradan giden birinden Hollandayı ögerenmeye ihtiyacım var ve araştırırken bu blog u buldum. Bende bi Hollandalıyla nişanliyim aslen Türk. Hollanda, Hollandaca ,oradaki iş imkanları yüzünden kaçkere ayrılmayı düşündüm anlatamam. Hollandaca ingilizcenin kabalaştırılmış hali gibi geliyo bana doğrumuyum, bide gırtlaktan konuşma olayı var hiç beceremediğim.ingilizcem idare edebilir beni ama konuşmaya utanmazsam. öncelikle sorucağim hollandaca zor bi dilmi öğrenmesi zor mu gitmeden önce ingilizcemi mi geliştirmeliyim yoksa şimdiden hollandaca çalişmalarına başlamalımıyım. ve de iş olanaği TR den giden biri için iş imkanları nasıl. üniversiteden işletme mezunuyum. uluslararası geçerli bi diplomam var muhasebeciyim bu alanlardaki iş imkanları nasıl zorluk çeker miyim. şimdiden teşekkürler :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tugce hanim, ben kesinlikle ingilizce degil de hollandaca yogunlasmanizi tavsiye ederim, benim ingilizcem iyi ve bence bu bir dezavantaj, herkes sizinle ingilizce konusuyor, boylece hollandaca ogrenmeniz yada pratik yapmaniz zorlasiyoe, hollandaca cok zor bir dil, ozellikle grameri bana cok zor geliyor, ingilizce almanca ve fransizcaniz harmanlasmis sekli diyolar , cumle kurmasi hic ingilizce gibi degil, basarilar ve bol sans 😉✌🏻️

      Delete
  38. merhabalar hollanda'da hollandaca dil kursu arıyorum yaz için fakat internetten bulduğum fiyatar çok yüksek yardımım dokunur diyen birileri varsa mailinizi bekliyorum şimdiden çok teşekkür ederim. (senan.alpay@boun.edu.tr)

    ReplyDelete
  39. Bu kitaplar bitti mi şekerim? :)) Hadi artık kurstan da randevu al da bir başlaaaaaaa! :D

    ReplyDelete
  40. Arkadaslar merhaba,ben bu sene sonunda Hacettepe universitesinden mezun olacagim ingilizce bir bolum okuyorum iyi derecede biliyorum. Erkek arkadasim Belcikali evlenip oraya tasinacagiz 1 1 bucuk sene icinde,(sanirim benim birkac level ustumde ablalarim var burada okudugum kadariyla).Gider gitmez is bulabilir miyim nasil arastirmaliyim felemenkce ogrenecegim ama bir yandan calismam gerekiyor 4 yillik nitelikli bir bolum mezunu olacagim icin alakasiz bir iste de calismak istemiyorum. Hollandayla hemen hemen benzer sanirim olanaklar yardimci olursaniz sevinirim.Tesekkurler :)

    ReplyDelete
  41. öğrenmeyi çok istediğim bir dil. sebepsizce hayranlık duyuyorum ama evde oturupta öğrenmek baya zor... ilerde birgün inşallah hollandaya gidersem zorlanmamak için ki gitmesem bile öğrenmeyi çok isterdim... baya şanslısınız öğrenmek zorunda olduğunuz için...

    ReplyDelete
  42. Merhabalar, 3 ay sonra ülkenin hatırı sayılır tıp fakültelerinden birinden mezun olacağım. Eğitimimi İngilizce aldim. Nişanlım Türk ,Hollanda vatandaşı. Kafamda hep deli sorular. Hollandaya gitmeli mı yoksa burda suyun akışına kapılmali mı.Buradaki diplomamin orada geçerliliği varmıdır, buradan mezun bir doktoru ne gibi bir süreç bekler, ve en önemlisi dil konusunu nasıl aşabilirim. Oraya gitmeden Türkiye de giriş seviyesinde Hollandaca ogrenebilecegim tavsiye edeceğiniz bir kurs varmı? Siz burda herhangi bir kursa gittinizmi?Bu arada Ankara da yaşıyorum.

    ReplyDelete
  43. Merhabalar,bende Belçika ya yeni taşınmış biri olarak Hollandaca nın zorluklarını yaşayan birisiyim.Eşim Flaman ancak ortak dilimiz İngilizce olduğu için benimle İngilizce konuşmak kolayına geliyor.Evliliği burada yapacağımız için evrak Prosedürlerini beklediğimiz için herhangi bir kursuda gidemiyorum. Geleli 5 ay oldu , 15-20 cümlenin üstüne çıkamıyorum.Hollandaca Konuşyormusunuz kitabını bulamıyorum,elinde olup vermek yada satmak isteyen varsa çok memnun olurum.
    Ayrıca DUOLINGO diye bir site var,yeni başlayanlar için gayet güzel.Lingout da faydalı bir site.
    Gelmeyi düşünenler Lütfen herşeyi önceden iyice araştırın,öyle karar verin.Gelenlerle konuşmadan ve resmi işlemleri tam öğrenmeden hiç bir şeye kalkışmayın.
    :)))

    ReplyDelete
  44. Merhaba :) bu yaz iki aylığına Den Haag şehrine geleceğim. bu sürede hem İngilizcemi geliştirmek hem de Hollandaca diline bir başlangıç yapmak istiyorum ancak dil okullarının fiyatları benim için gerçekten çok fazla. bana önerebileceğiniz gönüllü bir grup var mı ya da Türkiyedeki gibi belediye gibi devlet kurumları daha ucuz bir bütçeyle kurslar açıyorlar mı bilginiz varsa yardımcı olmanıza çok sevinirim. Teşekkürler :)

    ReplyDelete
  45. Merhaba. HOLLANDACA KONUŞUYOR MUSUNUZ MURAT S. ATALAY ısımlı kıtp nette yok. bunu nasıl temın edebılırım.

    ReplyDelete
  46. Merhaba, flemenkçe öğrenmek istiyorum. Bunun için kursa gitmek istiyorum, İstanbul da. Tavsiye edeceğiniz kurs, dil okulu var mıdır.

    ReplyDelete
  47. Merhaba Murat sabahattin Atalay ın kitabını bulamıyorum bana nasıl yardımcı olabilirsiniz

    ReplyDelete
  48. merhaba ileride Hollanda da yaşamak gibi bir hedefim var üniversite diplomamın orada geçerli olması için ne yapmam gerek ve geçerli sayılmasında zorluklar çıkıyor mu ?

    ReplyDelete
  49. Merhaba benimde bir hollanda hikayem var ayni sizler gibi,ben 3 yildir hollandadayim 1 bucuk yil kursa gttim birde uzerine diploma aldim:) konusabiliyormuyum peki? Hayir:) bence bu iste pratik yoksa istedigin kitabi bitir istedigin kadar kelime ezberle onlari pratik yapip konusamadigin surece ucup gider ki bende oyle oldu.benim fikrim bir grup bulup o grupta tamamen hollandaca konusmak.ben cok arastirdim ama bulamadim boyle bi grup.chat siteleri cikiyor karsima sadece ama amac sadece hollandaca pratik yapabilmek.ve film dizi radio izleyip dinlemekte ise yarayabilir.film ve dizi onerileriniz varmi bu konuda??

    ReplyDelete
  50. arkadaşlar bu aralar hollandada yaşayan türk bir arkadaşımız kanal oluşturup hollandaca dil videoları çekiyor. https://www.youtube.com/channel/UCpavuFzs5ah_WngfVFKQikg bu linkten ulaşabilirsiniz.

    ReplyDelete
  51. MERHABA, Avrupa'da yaşayan adıyla Rebecca Michaelson. İşte ilgilenenler için güzel bir haber. Bugün boş bir [ATM KARTI] karşılığında stres teması olmadan (THOMAS FREDDIE) para kazanabilir ve bu kartlardan yararlanan şanslılardan biri olabilirsiniz. Bu PROGRAMLANMIŞ boş ATM kartı, dünyanın herhangi bir yerindeki herhangi bir ATM makinesine sızma yeteneğine sahiptir. Ana kartımı internetteki iyi bir Hacker'dan aldım, bu ATM Kartıyla her gün kişiler aracılığıyla 5000 dolar toplayabiliyorum:
    +1 (985) 465-8370 {thomasunlimitedhackers@gmail.com}
    Çok fakirdim ama bu kart beni zengin ve mutlu etti, Zengin olmak ve işini kurmak için bu fırsatı elde etmek istiyorsan o zaman bu Master kart için başvur, bundan çok mutluyum çünkü geçen hafta benimkini aldım ve bende var THOMAS FREDDIE UNLIMITED'dan 240.000,00 $ almak için kullandı Hackerlar kartı sadece fakirlere ve muhtaçlara yardım etmek için veriyor ve AYRICA FİNANSAL YARDIM SUNUYOR. sizinkini bugün THOMAS FREDDIE SINIRSIZ HACKERS'den alın. Lütfen e-posta ile thomasunlimitedhackers@gmail.com onlarla iletişime geçin.

    Teşekkür ederim ve Tanrı korusun

    ReplyDelete
  52. En az 10.000,00 ABD Doları ile en fazla 100.000.000,00 ABD Doları arasında değişen krediler sağlamak için buradayız, yani dolar cinsinden başvurmak istiyorsanız. Endonezya'dan olsanız bile, en az 100 Rp, maksimum 25 milyar Rp tutarında bir kredi başvurusunda bulunabilirsiniz, bu nedenle Malezya'dan olsanız bile minimum Rm 30k ve maksimum Rm 850k kredi başvurusunda bulunabilirsiniz. Yukarıda belirtilmeyen diğer para birimlerinde de başvuru yapabilirsiniz, tüm finansal giderlerinizi karşılamak için ihtiyacınız olan krediyi çok düşük bir oranda sağlamak için her zaman buradayız, çünkü bunu yıllardır yapıyoruz ve her ikisi için de başarılı ve faydalı oldu. borç veren ve borç alan için, bu yüzden her yerde referanslarımız var<<<<>> >> Son referans 2.3 milyon Rp ile Malezya'dan Farouk ve ayrıca 570 Rp juta ile Endonezya'dan Indra idi, bu yüzden lütfen yapmayın' bu müşteriye karşı çok dostane bir işlem yapmaktan çekinme<<<<<>>> >>>>

    İletişim bilgileri aşağıdadır

    Şirket adı: İSKANDAR LESTARI KREDİ ŞİRKETİ
    e_mail::>[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp::[+6282274045059]

    ReplyDelete
  53. Ben hollandaya 20 yıl önce gelmiş biri olarak size hikayemi anlatmak istiyorum.20 yıl boyunca hep evdeydim ve çalışmadım.44 yaşındayım.2 çocuk annesiyim.imkanlarim öğrenmeme ve çalışmama izin vermedi diyelim.şu anda kendim için biseyler yapmaya başladım.ilk adım olarak bulunduğum bölgenin kütüphanesine gittim.cok yardımcı oluyorlar.dil öğrenmek istediğimi söyledim.bana hemen bir dil koçu verdiler Hollandalı haftada bir gün onunla konuşuyoruz.sinra okuma gruplarına katıldım.kitap okuduk kelimeleri anlattık.diger insanlarda benim gibi cekinmenize hiç gerek yok.herkes konuşamıyor.en önemlisi ne biliyormusin bir yerde gönüllü olarak işe başlamak ve ben bı yaşlılar evinde haftada 5 gün ve 5 saat ise başladım gönüllü olarak para falan almiyorum.su anda ilk haftami bitirdim.inanin onların içinde birçok şeyi duyarak öğreniyorsunuz.yardim ediyorlar anlatıyorlar öz güvenin hiç yoktu utanıyordum yavaş yavaş rahatladim.cik destek oluyorlar değer veriyorlar.4 5 ay burada gönüllü olarak çalışmayı düşünüyorum.hollandaca konuşmamı duzelttikten sonra işe başlayacağım.benim gibi o kadar çok insan varki burda.bastirilmis öz güvenleri kaybolmuş dil bilmeyen.inanin bana siz istemezseniz kimse size yardım etmiyor.kendiniz isteyip bir yerlerden başlamalısınız.gercekten çok iyi ve anlayışlı insanlar.kendi dillerini ve kültürlerini öğrenmek isteyenlere ellerinden geleni yapıyorlar ben bir haftada birçok cümleyi öğrendim daha doğrusu kalıpları ezberledim.soyle düşünün küçük bir çocuk nasıl Hollandaca konuşuyor taklit ederek kural falan bilmeden.aynisini yapıyorum taklit ederek öğreniyorum.bir süre sonra cümleler akılda kalıyor ve nerede hangi cümleyi kurman gerektiğini biliyorsun.ben 44 yaşından sonra cabaliyorsam gençler çok daha güzel yapabilir diye düşünüyorum.sakin korkmayın endişelenmeyin.ben korkuyordum cesaretim hiç yoktu.ama şimdi var.birsuru arkadaşınız oluyor hepsi bir çaba içinde size anlatmak için.bir başlayın gerisi geliyor.hollandalilarin içinde onların konuşmalarını dinleyerek deneyerek çok ama çok kısa bir sürede konuşabilirsiniz bunu kitapla yada kursla yapmanız inanın mümkün değil.herkese başarılar ve bol şanslar diliyorum.Hollandadan bir anne👋

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)