deneme

deneme

Wednesday 5 February 2014

Keukenhof (Cicekleri Seviyorsaniz Bu Yazima Bayilacaksiniz)




Herkese iyi geceler :)
Ya o son ictigim kahveden yada aklimdaki milyonlarca sorudan, bu gece beni uyku tutmadi. Eee bende bos durmayayim, caliskan bir bloger olarak ( tamam yine kabul ediyorum canim sikildi :D) kisa bir sure sonra gerceklesecek olan bir aktiviteden bahsetmek istedim. 
Cicek severler bu yazima tek kelimeyle ba - yi - la - cak - si - niz :)



Keukenhof her yil yaklasik 1.000.000  ziyaretci alan, icerisinde kalesi dahi bulunan ve Mart sonu Mayis ilk haftalari boyunca acik olan dunyanin en guzel bahar bahcesidir. Icerisinde 7 milyondan fazla lale, nergis ve sumbul bulunan 32 hektarlik alana kurulmus devasa bir parktir.



Evet evet orada olmak istediniz degilmi ? Ayrica hayir fotograflarin hicbiri photoshoplu degildir :)




Parkta bir suru farkli aktiviteler duzenlenir. Ayrica Parkta 7 farkli ilham bahcesi vardir. Bunlar:




 

ASCILIK BAHCESI: Icerisinde acik mutfak bulunan bu bahcede, siz ve etrafinizdakiler icin bahceden kopardiginiz sebzeleri pisirebilirsiniz.



ASK BAHCESI : Kendi cocukluk hatiralarinizdan birini, yada dedenizin size verdigi cep saatini ya da kaybettiginiz birinin fotografini birakarak katkida bulunabileceginiz, herkesin sevgisinden bir parca iceren katilimcilarin eseri olan bir bahcedir. Amaci gelen konuklara hem birseyler vererek kendi sevgilerini gostermeyi, hemde diger kisilerin sevgilerine ortak olmayi asilamaktir.



ARI BAHCESI: Bu bahce porsuk, kayin ve kizilciklarin karisimlarindan olusan, etrafi citlerle cevrili, kuslarin ve arilarin mutluca dolastigi, yiyecek buldugu ve kisi rahatlikla gecirdigi bir bahcedir. Bu bahce tam bir cicek cennetidir.




ROB' UN AILE BAHCESI :   SBS6 kanalinda ''Robs Grote Thuinverbouwing'' adiyla yayin yapan unlu bir bahceci olan Rob Verlinden' in programini yaptigi bahcedir. Programi canli izlemek isteyenler bu bahceyi ziyaret edebilirler ve Rob' un bahcesinde neler var ve nasil yapiyor gorebilirler.





 HOLLANDA INEGI BAHCESI: Bu bahcedeki hersey geleneksel Frisland ineginin cayirlarda gezinmesinden esinlenilmistir. '' Hollanda sutunun nereden geldigini yeniden kesfedin! ''  sloganiyla butunlesmis bir bahcedir. Bahcedeki tum cicekler beyaz veya siyahtir. 






SAGLIK BAHCESI:  Acik alan egzersizleri tercihimizdeki artisi yansitir. Maraton kosulari, guc yuruyusleri ve boot camp adinda cok trend olan egzersiz cesitleriyle popularitesi giderek artan bir bahcedir. Ayrica hukumette yetiskenler icin  oyun alanlari olusturarak bu trende destek oluyor. Boot camplarinda acik alan egzersizlerinin keyfini cikarmak isterseniz saglik bahcesine mutlaka ugrayin derim :)


 

 GERI DONUSUM BAHCESI: Bu bahce eski malzemeleri yeniden kullanarak bahceleri icin ekolojik ve trendy DIY urunler yapanlar icin mukemmel bir yerdir. Icerisinde yazlik eve donusturulmus bir konteynir, asili sera , acik banyo ve daha bir cok sey barindirir.






Ayrica ilham veren bahceler haricinde Keukenhof' ta daha bir suru farkli aktivite duzenlenir. Bu aktivitelerden bazilari:

1-Bisiklet turlari:  Evet bisiklet kiralayip, parki bisiklet ile gezebilirsiniz.




2- Bot Turlari : Bot turlarina katilip parkin icersinde bot gezisi yapabilirsiniz.



3- Dakota ile Ucuslar :  Keukenhof uzerinde Dakota ucagi ile geziye cikabilirsiniz.


Veee isin en eglenceli kismina geldik. ''  BLOEMENCORSO LISSE " denilen cicek gecis torenlerine katilabilirsiniz.

Bu sene 3 Mayis' ta olacak gecit torenine esimle bende gitmeyi planliyoruz. Noordwijk' ten Haarleme 40 km' lik bir rota cizen konvoy, sabah 9:30 da baslayip aksam 21:00 de Haarlem' e varmis olacak. Bu gecit toreninin en guzel 2 tarafi: konvoydaki herseyin tamamen ciceklerden yapilmasi ve toreni izlemenin bedava olmasi. Gozlerimiz icin tamamen bir solen olacak :))




Evet Hollanda' lilar yemek konusunda ne kadar berbatlarsa cicekcilik konusunda da o kadar iyiler :))
















Size tavsiyem Hollanda' ya gelmeyi planliyorsaniz mutlaka planinizin icine Mayis Ayinda Noordwijk' te olmaliyimi ayrica Keukenhof' u gezmeliyimi de ekleyin :)) Fiyatlar sandiginiz kadar pahali degil, kisi basi 15 Euro' dur

Kocaman opuldunuz XOXO



57 comments :

  1. Iyiki uyku tutmamis iyiki bunu paylasmissiniz..bayildimm resimlere..gitmeyi tum bahcelere katilmayi ve gecit toreninde olmayi cook isterim..belki bir yil.
    Kimbilir??..umarim paylasim sonrasi uyumussunuzdur:))) sevgilerr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paylastiktan sonra bir saat kadarda blog okudum sonra uyumusum :))
      Umarim en kisa zamanda gelir gorursunuz :)
      Sevgilerimle ^^

      Delete
  2. Ben buraya gitsem çıldırırım yahu ne bu güzelliktir böyle..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annemi goturecegim oda sizin gibi kesin cildiracak :)) umrim ayy bisey olmaz sunun dalindan kirayim tutar bu deyipte bizi parktan arttirmaz :))

      Delete
  3. inanılmaz güzellikteler keşke gidip görebilsem, ortamın kokusunu hayal bile edemiyorum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim en kisa zamanda gelirsin, esinle bir kacamak yapin musait olunca gelin gezin :)

      Delete
  4. Harika bir yer!
    Dakota uçuşu şahane bir olay olsa gerek:)
    15 Euro hangi etkinlik için Aner?
    Bahçelere giriş ücreti mi?
    Yada farklı bir etkinlik için mi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 15 Euro giris ucreti. Bildigim kadariyla bahcelere giris ucreti yok fakat emin degilim. Fakat evet etkinlikler icin ucretlendirme var. Her etkinlik icin ucretler farkli
      Bencede harika bir yer bu Mayista orada olacagim detayli bir sekilde tum ucretleri yazarim burada :))

      Delete
  5. Ben geldigimde gitmek sitemistim ama 40 euro yaziyordu kisi basi :(((
    Bi dahakine insallah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 40 Euro olan ucret sezon ucreti . Su anda 45 Euro. Bu ucretle Martin 20sinden Mayisin 18ine sezonu kapanana kadar limitsiz girebiliyorsunuz. Normal tek gunluk girisler 15 Euro bu sene.
      Bir dahakine insallah :))

      Delete
  6. ayhh bunlar bir harika dostum! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aner yaaa sana bir şey sorcam.. ben Amsterdam uçak biletlerine falan bakıyordum. Bana herkes orası sana göre değil dedi. Garip nedenlerle :)
      Sen nereyi önerirsinnn???

      Delete
  7. Allahım bu nasıl bir güzellik böyle. İçim açıldı bakarken, bir de oraları gezebilsem nasıl olurdum bilmem. Paylaştığın için çok teşekkürler Aner :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rica ederim buyuk bir zevk benim icin :))
      Umarim gelir gorur gezersin gonlunce :)

      Delete
  8. aman yarabbim bu ne bayıldım şu güzelliğe bak sen ya bayıldım bayıldım iyiki paylaşmısınız çok çok teşekkürler bu güzel resimler için keşkem orda olabilsem

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dilerim gonlunuzce gelir gezersiniz :) Rica ederim ne demek ^^
      Evet cicek olurda bayanlar begenmezmi dimi :)

      Delete
  9. bu rengarenk yazıya bayıldım
    içim açıldı

    ReplyDelete
  10. Bayıldım Tam benlik.Bahar gelmiş gibi hissettim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaten profil isminizden de begendiginiz belli oluyor :)))
      Ah bahar gelse dimi :)

      Delete
    2. Adım Zehra .Bir gün felsefe dersi anlatırken Lübnan'lı bir öğrencim vardı Adımın anlamını bilip bilmediğimi sordum.Ben de bilmiyorum dedim.İlkbaharda ağaçlarçiçek açar onlar parıldar.dedi.Diğer yandan Zühre yılddızı parlayan anlamında o yüzden blog adımı parıldayan çiçek koydum.Şu anda Zehra adını çok seviyorum.Bana kızılderelileri hatırlatıyor.Sevgiyle kalın doğum günü dilekleri için ayrıca teşekkür..

      Delete
  11. çok güzel yaa ilk iki resme inanamadım zaten. Ölmeden önce görülmesi yerlerden biri kesinlikle yazı için teşekkürler :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben bilerek kesinlikle photoshop yoktur diye belirttim, cunku kendim gorsem fotograflara inanmazdim :))
      Evet olmeden once gorulmesi gereken yerlerden biri bencede :)
      Rica ederim :) Sevgilerimle

      Delete
  12. Çok çiçek sevdiğim beslediğim söylenemez ama böyle bir renk kuşağına hayran kalmamak mümkün değil,gerçekten ba-yıl-dımmm!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cicekleri sevmeyenleri bile kendine hayran birakan bi yer desenize :)

      Delete
  13. aner,delirttin beni,
    biz geçen yıl 12 -16 nisan arası amsterdam'daydık.sevgili eşimin doğum günü sebebiyle.tadı damağımızda kaldı,bir daha nasip olursa,kesin mayıs'da olacak,kesin
    sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. bu yil mutlaka gelin, misafirimiz olun. Inan cok icten soyluyorum :)) Hep birlikte gideriz oraya. 18 Mayisa kadar acik orasi :)) Turk cayim yok evde ama Hollanda kahvesi yaparim size :))

      Delete
  14. çiçeklerin her çeşidini çok sever,beslerim de ,
    bu parka gideceğim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mutlaka gidin o zaman :) simdiden bol eglenceler :)
      Bende cicek cok beslerim ama genelde olurler nedense :( ama yilmadim :)

      Delete
  15. ben o bahçede yaşamak istiyoruuuuuuumm. Kuş olsam :((

    ReplyDelete
  16. Sabah sabah gözüm gönlüm açıldı. ne kadar güzeller.. çok teşekkürler paylaşım için.
    etkinlikler ne güzelmiş. çok iyi bir tatil seçeneği olabilirmiş burası. sanırım barınma olanağı yok ama gün boyu eğlenceli zaman geçirebilecek bir yer.
    dünyayı cennete dönüştürmüşler...buralarda da dünyayı cehenneme çeviriyorlar...
    off offf niçin oralar öyle de buralar böyle.. niçin.. niçin...:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nildigim kadariyla barinma imkani yok fakat Amsterdam' da veya cevresinde uygun ucretli hostellar yada oteller bulunuyor. Ozellikle amsterdam dan biraz uzakta konaklarsaniz cok uygun ucretli yerler bulabilirsiniz :)
      Katiliyorum, biz iki tane papatya gorsek kopartiriz adamlar kozalak dahi toplamazlar ormanlarindan. Manisa lalesi deriz Hollandalilar bizden caldi derler ama adamlar bizden alip yasatmayi basarmislar :)

      Delete
  17. Teşekkürler bilgiler için. umarım bir gün işime yarar .:)

    ReplyDelete
  18. Kesinlikle muhteşemmm. Bayıldım gözüm gönlüm açıldı oh mis gibi... İnsan bakmaya doyamaz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) Bende yaziyi kendim yazdim ama ara ara acip bakiyorum :))

      Delete
  19. Hollanda'ya hoş geldin :) Umarım sevmişsindir ve her şey yolundadır.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim :) sizde bloguma hosgeldiniz. Evet Hollandayi getcekten cok seviyorum. Nasil sevmem esim Hollandali ve onu cok seviyorum, onun sevdigi herseyi seviyorum. Fakat hollanda ile ilgili en sevdigim sey ise hayvnlara olan tutumlari. Tabiki ulke ozlemi olmazmi hic bir yer turkiyeyi tutamaz ama Hollandayida ulkemmis gibi goruyorum. bundan sonra evim burasi :) Siz ne kadardir Hollandadasiniz ?

      Delete
  20. Çok güzel yazıyorsunuz :) her zaman sizin takibinizdeyim örnek aldığım blog yazarlarından birisiniz :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok cok tesekkur ederim, ne kadar mutlu ettiniz beni :)
      Sevgilerimle ^^

      Delete
  21. Bayıldım her birine, muhteşemmiş hakikaten :)

    ReplyDelete
  22. Gercekten gezmesi cok keyifli yerlerden biri, fotograflar da pek renkli, pek guzelmis :)

    Bu da bizim Keukenhof maceramiz :

    http://myblog42-42.blogspot.be/2011/07/keukenhof.html

    Bu arada teee ne zaman once gonderdigim yeni yil kartim ulasti mi acaba Aner?

    ReplyDelete
  23. Yasemencim kartin bana 1 ay sonra geldi. Cunku ben annemin adresini vermistim onun yanina kart etkinliginden 1 ay sonra gittim ama kartini aldim cok sirin cok hosuma gitti, umarim sende benim kartimi begenmissindir :))
    Bende senin keunhof macerani okuyayim hemen :))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok begendim kartini, blogda yazmistim zaten, tekrar cok tesekkur ederim:) Senin adresini Turkiye gorunce sasirmistim, o yuzden merak etmistim, sevindim ulasmasina :)

      Delete
  24. tesadüfen sayfanıza girdim ve verdiğiniz bilgileri hemen not aldım: ) 16-19 mayıs tarihlerinde amsterdamda olacağım ve sayenizde daha bilinçli ve keyifli bir gezim olacak, geçit törenine yetisemiyorum sanırm ama yukardaki çiçekten yapılmış modelleri görebilir miyim yani yetişebilir miyim? keukenhof da demi bunlar? acayip heyecanlandım çok güzel görünüyolar :)şimdiden teşekkürler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))) cok cok mutlu oldum bunu duyduguma :) ne guzel tam zamaninda gormussunuz. Simdiden eglenceli bir tatil dilerim size :) gecit torenine katilmazsaniz o cicekten yapilmis modelleri maalesef goremezsiniz :( Gecit toreni Keukenhofun icinde degil. Noordwijk sehrinden Haarlem sehrine kadar giden yol boyunca olacak.
      Fakat cicek gecitine yetisemeseniz bile Keukenhofu gezin cok memnun kalacaksiniz :))
      Mutlu tatiller dilerim ve Hollandaya geldiginizde bir sorunuz olursa veya sorunla karsilasirsaniz lutfen cekinmeyin yazin. Seve seve Yardim etmeye calisirim
      sevgilerimle

      Delete
    2. çok teşekkürler herşey için tanıştığımıza çok memnun oldum sağlıcakla kalın:)

      Delete
  25. yukardakini yanlışlıla ben gönderdim:)) son olarak bişey daha sorabilirmiyim, biz 4 kişi 16-17-18-19 mayıs tarihlerinde hollandaya gelicez ve amsterdam merkezde kiralanacak bi ev arıyoruz, 3 gecelik en fazla 500 euro verebiliriz sizce o fiyata bulabilirmiyim? önerebileceğiniz bir site yada kişi varmı? oteller çok pahalı merkezde hostllerede güvenemiyoruz oyüzden ev bizim için daha rahat olcak sizce ne yapmalıyım?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Onemli degil Merve Hanim :) ev icin ne desem yalan olur gercekten hic bilmiorum. Fakat ben yerinizde olsam evlere guvenmezdim oteller daha guvenilir. Bol.com dan yada hostel.com dan amsterdam otellerine ve hostellerime bakabilirsiniz. Uygun ucretli guzel yerler ordada var. Ben sizin yerinizde olsam ev yerine uygun ucretli orel veya pansiyon bakarim. Bastion hotele bakmanizi tavsiye ederim uygun ucretli guzel bi otel. Tabi daha uygunlarinida bulabilirsiniz.
      Simdiden iyi yolculuklar

      Delete
    2. Simdi aklima geldi Ibis otelde uygun ucretli. Birde mercury ye bakmanizi tavsiye ederim

      Delete
  26. Gerçekten ba-yıl-dım..Muhteşem gözüküyor,dediğiniz gibi Hollandalılar çiçekçilikte çok iyilermiş...ŞOKTAYIM :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe :) evet gercekten cok iyiler. Begenmenize sevindim. Caktirmiyorum ama bende ilk gordugumde soktaydim :D
      Sevgilerimle

      Delete
  27. Aner Hanım Merhaba,
    Bu konuda son yazışmanızın üzerinden aylar geçmiş ama şansımı deneyeyim dedim. Eşim hollandayı, özellikle bu festival zamanında çok görmek istiyor. Fırsat oldukça biryerler görmeye çalışıyoruz, gideceğimiz yere de çalışmadan gitmiyoruz. Hollandayı araştırmak üzere google a yazdığımda ilk sizin blog çarptı gözüme ve direkt olarak konuyla alakalı yazınız olunca da okudum ve sevindim. Önümüzdeki nisan, mayıs için biraz araştırmalar yapmaya başladım. Size de danışabilir miyim? Ancak bu blogda soru cevap biraz zor. Facebookta ya da başka bir platformda iletişim kurabilirmiyiz. Teşekkürker. Erhan Erdoğan- Kayseri

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)