deneme

deneme

Sunday 2 February 2014

Hollanda' da Kuaforler





Mutlu bir Pazartesi gununden herkese merhabalar,



     Ister cok suslu puslu ister yuzde yuz organik olalim, biz kadinlarin vazgecilmezlerinin basinda kuaforler gelir. Bazen eski sevgiliyi bazense esle yasanan sikintilari unutmayi, bazen is arkadasimiza ne kadar guzel oldugumuzu kanitlamayi, bazende sadece stres atmayi sagladigi icin ugradigimiz kuaforler, aslinda gunluk yasantimizin vazgecilmez unsurlaridir. Kuaforunuze guvenmek ve o dogru kuaforu buldugunuzda sizin kuaforunuzu, onunda sizi ogrenmesi cok onemlidir. Yillarca cogumuz onlarca kuafor gezeriz ve sansli olanlarimiz sonunda onlar icin mukemmel olan kuaforu bulur ve artik mutludurlar :)





Bende yillarca bir suru kuafor gezdikten sonra, suanda hem cok cok yakin arkadasim olan hemde eline , makasina ve yetenegine cok guvendigim kuaforumu buldum. Hatta kuaforume o kadar guvendim ki dugun oncesi gelin adaylarinin en buyuk streslerinin basinda gelen gelin saci icin hiiiiiiiiic kafa yormadim. Taskin' a ( kuaforum )  bana guzel bir gelin saci bul dedim ve dugunden  4 gun oncesinde yaptigimiz  provaya kadar sacimin ne olacagini hic bilmedim. Dogrusu hicte merak etmedim. Cunku Taskina cok guvendim ve iyiki de guvenmisim sonuctan cok memnun kaldim. Taskin benim tarzimi bildigi icin tam da sevecegim bir modelle geldi ve dugunumde, nisanimda, kina gecemde saclarim tam istedigim gibi oldu

Fakat Hollanda' ya tasindigimda isler biraz degisti. Esimin saclari cok gur ve bakimli, kokos bir Turk kizi diye aldigi ben, nehirde camasirlarini yeni yikamista gelmis Kezban' a donustu :))
Sebebini bir kac maddeyle anlatayim...



1- Hollanda' da kuaforler cok pahalidirlar. 
Evet Hollanda' da genel olarak tum kuaforler cok pahalidirlar. Ortalama bir sac kesimi 75 Eurolara kadar cikabilir. Su anin kuruyla soylemem gerekirse bir sac kesimi icin hangimiz 225 TL vermek isteriz ?



2- Hollanda kuaforleri eski modadir.
 Bu tabiki herkese gore degisen bir gorustur. Fakat kendi gorusumu sununla desteklemek isterim. Siz hic Turkiye' ye tatile gelen harika sac kesimli bir Hollandali gordunuz mu ? Gencleri genelde ucuk kacik modeller haricinde saclarini kisa  garip kesimli kullanirlar. 
Sokaklarda genellikle yaslari 18-40 arasindaki kadinlarda buna benzeyen saclari cok sik gorursunuz.

Yasi ilerlemis Hollandalilarin yuzde 90 i ise kut sac kullanirlar. Hatta bazilarinin saclari o kadar kotudur ki ben onlari gordugumde aklima gelen ilk sey kuaforun, onlarin saclarini sac tokasiyla bagladiktan sonra tokanin uzerinden kesmesi oluyor :)



3- Bizim kuaforlerimiz kadar cok yonlu degillerdir.

Hollanda' da bir kuafore girdiginizde cok nadirdir makyajinizdan, kas alimina, agdadan, manikur yapimina kadar her seyi yapmalari. Eger manikur isterseniz manikur merkezlerine gidersiniz. Saclariniz icin kuafore, makyaj icin makyoze yada kuaforun makyozlerine, tirnaklariniz icin makinur merkezlerine gidersiniz. Esimin kardesininde kuafor olmasindan dolayi ondan ogrendigim uzere kuaforler bir alanda uzmanlasirlar ve diger alanlari bilmezlermis. Ornegin esimin kardesi kas almasini dahi bilmiyor.. Sac uzerine uzmanlastigi icin tek bildigi alan sactir. Okullarinda da ogretmemisler. Bu da musteriler acisindan her farkli islem icin farkli farkli farkli yerlere gitmek zorunda olduguklarindan daha pahaliya gelir.



4- Kadin erkek diye ayrim yoktur

Simdi bunun nesi kotu diyeceksiniz. Soyle anlatayim. Turkiyede bayan kuaforumu erkek kuaforumu olacaginiza karar verirsiniz ve stajinizi  o yonde alirsiniz ve sadece kadinlar veya erkekler uzerinde calistiginiz icin isinizde uzmanlasirsiniz. Fakat Hollanda' da bunun ayrimi yoktur. Okulda hem erkek hemde kadin saci kesmeyi ogrenirler ve kuafor salonlarina onlerine erkek musteri gelirse onun sacini keserler, bayan musteri gelirse onun. Ilgileri iki farkli yere dagildigi icin zaten sac konusunda cokta iyi olmadiklari icin cok guzel kesimler veya saclar ortaya cikmaz.




Peki bu kuaforlerin hic mi guzel yani yok ? 

Kuafor salonlarinin dekorasyonlari muhtesem guzelliktedir. Icerisinde dekoratif amacli selale yaptirandan, Harley Davidson motor koyana kadar bir suru farkli dekorasyonu olan kuafor salonlari gordum



  
Kuaforlerde genelde cocuklar icin ozel koltuklar bulunur. Bu sayede sac kesilirken annelerine zorluk cikaran cocuklar kendilerini lunaparkta gibi hissettiklerinden daha az sorun cikarirlar.




Kuaforlerin genelinin icerisinde kucuk bir magaza bulunur. Burada siranizi beklerken alisveris yapabilir. Hosca vakit gecirebilirsiniz. Genelde kiyafet ve sac urunleri satilir.
Bunun yani sira kuaforlerde aslinda sira bekleme derdiniz, kuafore sabah girip aksama kadar yetisirmiyim acaba korkusu aklinizda olmaz. Cunku kuaforler randevu sistemiyle calisir. Randevunuzu alir saatiniz geldiginde kuaforunuze gidersiniz.

 Son olarak bu kuaforlerin en iyi tarafi burada kendi saclarimdan kendim sorumlu oldugumdan Master of Hair oldum. Sirklerde ayni anda masa ve duzlestirici kullanabilen kiz olarak gosteri yapsam iyi para kazanabilirim :) Saka bir yana saclarima daha hakim oldum. Onlari artik daha guzel sekillendirebiliyorum.




Bana gore bunlar Hollanda' daki kuaforlerin iyi yonleri..

Ayrica Hollanda' da yasamaya basladigimdan beri saclarimi kendim kesiyorum. Buradaki kuaforlere guvenmiyorum. O yuzden Manisa' ya geldigimde ilk ziyaret ettigim kisi Taskin olmustur :)) Ilk hedefim Taskin' in Hollanda' da salon acmasini saglamaktir :)))



Herkese az elektriklenen, muhtesem guzellikte saclar dilerim :))
Kocaman opuldunuz ^^



33 comments :

  1. Buradan Hollanda hükumetine sesleniyorum o kuaförlerinizi biraz geliştirin asgfsfsds :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nerde bu devlet !! Devlet bize bakmiyoor saclarimiz tiftik tiftik oldu :)))

      Delete
    2. Ben varım bakarım sana

      Delete
  2. ayni seyler isvicre icinde gecerli,tamam cok temiz,kullandiklari ürünler kaliteli ama inanilmaz pahali ,o yüzden mecbur kalmadikca insanlar kuaföre gitmez,iki üc yil icinde kac tanesi kapandi.benimde, türkiye ye gidince ilk isim kuaföre gitmek olur.sanki bedava gibi gelir,hele herseyi bir kuaförde yaptirmak,cennet gibi.
    sevgiler hülya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hulya Hanim neler hissettiginizi cook iyi anliyorum :)) Cennet Turkieyde kuafore gitmek ve tepeden tirnaga islem gorup eve gelmek :)) Ojelerimi bile kuaforde surduruyorum, suremedigimden degil onun luksunu yasamak istedigimden :))
      Sevgilerimle :)

      Delete
  3. Buradaki kuaförleri anlatmışsın sanki! Her cümlene birebir katılıyorum!
    Bir dolu para bayıldığımız düğün kuaförüm kafama gayet dışarıdan görünür biçimde kıskaçlı plastik tokalar taktığı ve saçımı istediğimin 3 katı kabarık yaptığı an Avusturya kuaförleri benim için bitmişti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demekki tum Avrupa ulkeleri birbirlerine benziyor. Neden boyle gercekten bilmiyourum. Acaba biz Turk bayanlar kariyer degistirip kuaformu olsak :)
      Cok buyuk sansizlik olmus dugununuzde. Kendiniz yapsaydiniz en azindan tokalariniz belli olmazdi. O da artik nazari olsun diyelim. Umarim tek sansizliginiz bu olur hayatinizda :)
      Sevgilerimle

      Delete
    2. Aslında bu fikri aklımdan geçirmedim değil :)

      Neyse ki düğün öncesinde yanımda hızır gibi bir arkadaşım vardı, son anda sinirden ağlamak üzereyken saçlarımı ona bıraktım, beni o saçma tokalardan arındırdı ve saçlarımı şekle soktu :)

      Tatlı dileğin için teşekkürler,

      Sevgiler :)

      Delete
  4. Çok iyi görünüyorsun maaşallah :)) 200 tl kesimse boyayı falan düşünemiyorum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. canim cok tesekkur ederim :)) Boya falan hiic sormadim bile, gorumceme sorayim ( gorumce deniyor sanirim tam emin degilim :D ) Iste Hollandadaki Turkler bu yuzden organik yasiyorlar, boyaya hayiiiir !! :)

      Delete
  5. Anam ALLAH korusun oraya dussek yandik desene canim.kolayliklat versin allah bana da beklerim sevhiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe is basa dusunce kuafor kadar hunerleniyor insan :))
      Mutlaka gelicem Sevgilerimle :)

      Delete
  6. Merhaba, Hollanda'daki kuaförlerle ilgili şeyler şaşırttı beni, eski moda olmaları özellikle...ama dekorasyon hakikaten çarpıcı, bu arada resminizi gördüm maşallah diyorum çok güzel ve genç yeni bir blog arkadaşım oldu, ben 56 yaşındayım yani teyze diyebilirsiniz:)))
    sevgilerimle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim, o sizin o guzel bakis aciniz, cok onurlandim :)
      Ben size abla diye sesleneyim bence 56 genc bir yas, eskidenmis 35 yolun yarisi bence artik 50 yolun yarisi :)
      Daha guzel paylasimlarda gorusmek uzere, sevgilerimle :)

      Delete
  7. sen ne güzel bir arkadaşımsın aner,
    kuaföre falan ihtiyacın yok senin,damat çok akıllıymış,türk kızının kalbini çalmış

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok cok tesekkur ederim Havvacim :))) Bende seni cok begeniyorum ozellikle bu profil fotografin cok cok hos, hem modern hem sik :))
      Ne zevkli adam su Rob :) hehe

      Delete
  8. Londra'da kuaförlük sektörü genelde Türklerin elinde ve diğerlerine göre çok daha iyi kalitedeler, özellikle haftasonları kuyruk oluyor hepsinde. Oradaki sorun da Londra'ya göçüp her akrabası kuaför olan Türk'ün makası alıp işe girişmesi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Londrayi hic bilmiyordum ama sasirmadim dogrusu. Ingiliz arkadaslarimin sac sekilleri gercegi gozler onune seriyor :) hehe aslinda anlattiginin bir benzeride Hollandada geciyor. Buradada Turk erkeklerin hemen hemen hepsi ya donerci ya kebapci. O yuzden ne zaman bir Turk erkek gorseler sunu soruyorlar "donercidemi calisiyorsun kebapcidami' :))

      Delete
  9. ya sen döndün mü hollandaya.
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yoook donmedim :) kactim artikin ben Hollandadan donmicem bi daha :)
      Saka bir yana da esim goreve gitti o yuzden bende turkiyeye gelmistim isi 1 aylikti.. Biletimi almistim 3 Martta donuyordum fakat esimin isleri degismis gorev suresi 1 ay daha uzayabilir tam belli degil Buyuk ihtimal bende Mart sonuna kadar Turkiyedeyim, biraz daha kassam denize girip giderim :)))

      Delete
  10. Son dileğine canı gönülden katılıyorum (:
    bu arada senin postların benim mailime düşüyor hepsini okuyorum ama yorum yapmak bir türlü nasip olmuyor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim, cok mutlu oldum begenmene yazilarimi :) Yorum yapmasan bile yeter bu soylediklerin benim icin cok degerli :)

      Delete
    2. rica ederim tatlım (:
      evet beğeniyorum. hatta en son yemeklerle ilgili bir post yayınladın onu da okudum ama bloguna girip yorum yapamadım. ama yemeklerin görüntüleri bile beni cezbetmedi yaa şimdiden söyleyeyim (:
      sevgiler <3

      Delete
  11. Hollandali kuafor de hollandali kuafor-zede de gordum ve gercekten anladim turk kuaforlerinin kiymetini :D bi insanin sacini o kadar cirkin kestirmek ici kuafore gitmesine gerek yok,herhangibir 5-6yasinda kiz coxugunun ince motor kabiliyeti yeterli bunun icin :D duz incetelli ve seyrek saacli olmalarida dogal bir zorluk.her sacta makas izi vae sanki

    ReplyDelete
    Replies
    1. En komigide ikisinin ayni kisi olmasi hehehe :)) Turk kuaforleri gercekten asmis bende Hollandalilarla tanisinca anladim :) Sen bana kiziyodun ama ben senin saclarini daha guzel kesiyodum sen kiymetimi anlamamissin :)

      Delete
    2. Sacimi yer yer kel yapip begenmemi bekliyordun abla :D rugrats diye bi cizgifilm vardi orda cynthia diye bir oyuncak bebek vardi ona benzetirdin sonrada anneme "anne sacina sakiz yapistirmis onu cikardim" derdin

      Delete
    3. hehe sen ordaki ablayida bana benzetirdin unutmus degilim :)
      bide en sevdigim bebegimin ayagini kesmistin, ben sacini kesmisim cok mu :) Ayrica benim en azindan bi stilim vardi oda sana cok yakisiyordu. Simdi enistenin sacini senin uzerinde o kadar pratik yaptigim icin guzel kesebiliyorum :))

      Delete
  12. Yazini cok begendim fakat bir ricam var. Son günlerde tv de de cok rahatsiz oldugum bir durum. Kezban demeyi birakin. Köylü demek istiyorsunuz onu anladim da, ne köylüye laf edin nede Kezban adinda ki onca hanimlari üzün. Tesekkür ederim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kezban aslinda dil aliskanligi, niyetim hic bir Kezban isimlileri uzmek degil . Ki ben Turk televizyonlarini izleyen birisi degilim o yuzden bu aralar televizyonlarda neler var bilmiyorum o konuyu. Nasil olurda birisi merakliysa ''merakli melahat'' deriz. sanmiyorum her melahat uzulup kirilacak bu soze. bunlar hep soylemler, kisilerin nezlinde soylenmezler. O yuzden ben iyi niyetli insanlarin beni yanlis anlamayacagni ve uzulmeyecegini dusunuyorum, tabiki burada niyet cok onemli. Ama uyariniz icin cok tesekkur ederim

      Delete
  13. Slm..iyi bi kuafor ariyorumm..senin gittigin yer neresi hollandada...

    ReplyDelete
  14. slm ben nevzat buradaki yazılara harfiyen katılıyorum ben istanbulda 15 yıldır işletme sahibi bayan kuaförüyüm evet bende hollandaya gittiğimde bukadar da olmaz dedim ve karar aldım hollanda da kuaförlük yapmaya karar aldım 07 10 2015 hollanda da olacagım ve birçok kişiyi bu sıkıntıdan kurtaracagım( nevzatarslan778@gmail.com

    ReplyDelete
  15. slm ben nevzat buradaki yazılara harfiyen katılıyorum ben istanbulda 15 yıldır işletme sahibi bayan kuaförüyüm evet bende hollandaya gittiğimde bukadar da olmaz dedim ve karar aldım hollanda da kuaförlük yapmaya karar aldım 07 10 2015 hollanda da olacagım ve birçok kişiyi bu sıkıntıdan kurtaracagım( nevzatarslan778@gmail.com

    ReplyDelete
  16. Bende erkek kuaförü olarak hollandaya gitmeyi düşünüyorum. Fikirlerinizi bekliyorum.

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)