deneme

deneme

Thursday 20 February 2014

Bir Tuglada Siz Koyun!






Guzel bir Aksamdan Herkese Merhabalar :)


Bugun sizlere defnevederin blogunda okuyup, arkasindan googleda uzunca arastirip, cok begendigim ve  kesinlikle sizinde hosunuza gidecek bir sosyal sorumluluk projesinden bahsetmek istiyorum.





 PAGDER(Türkiye Plastik Sanayicileri Derneği) in “Sıcak Bir Yuva Her Canlının Hakkıdır” sloganıyla sahipsiz sokak hayvanları için düzenlediği “Yuvaya Dönüşen Plastikler Projesi” hayata geçti. Bu proje ile ulke genelinde tum hayvanseverlerin katilimiyla toplanacak atik plastiklerin ( plastik yogurt, peynir kaplari, pet siseler ve kapaklari, deterjan siseleri, eski plastik oyuncaklar, islevini kaybetmis plastik damacanalar, plastik elbise askilari vb akliniza gelebilecek her turlu plastik urun) 100% geri donusumu ile plastik hayvan yuvalari yapilacak.




Bu kampanya ile amaclanan; cevre ve geri dönüşüm bilinci yaratmak ayrica hayvan sevgisi taşıyan herkesi üzen, çoğu kez çaresizlik hissettiren sokak hayvanlarının yaşam koşullarını iyileştirmeye yonelik önemli bir adımı başlatmaktir. Proje su an icin pilot uygulama asamasinda. Bu yuzden Istanbulda 3 bin sahipsiz hayvana sicak bir yuva verecektir. Ileriki donemlerde de Turkiye geneline yayilacaktir.


Gelismis Avrupa ulkelerinde sizinde bildiginiz gibi geri donusum cok onemlidir. Hatta o kadardir ki Norvecte ( yanlis hatirlamiyorsam Norvecti) atilacak cop olmadigindan, her sey geri donusturuldugunden ulke, diger ulkelerden cop satin aliyormus. Fakat Turkiye' de boyle bir sey soz konusu olamaz. Türkiye’nin en önemli sorunlarından biri olan atıkları kaynağında ayrı toplama, ayırma ve geri dönüşüm uygulamalarının ülke geneline yayılması büyük önem taşıyor. PAGDER , aslında birer değerli hammadde olan plastik atıklarla ilgili çevre ve geri dönüşüm bilinci yaratırken, bireysel olarak da kaynağında ayrı toplama alışkanlığını kazandıracak; ayrıca sokak hayvanlarının da yaşam koşullarını iyileştirecek önemli bir proje hayata geçiriyor.






Bu projeyi Hollanda' ya gidecegim gune kadar cok buyuk bir zevkle destekleyecegim. Ben gittigimde de annem ve kardesim devam edecekler. Hem  biz sicacik evlerimizde otururken zor sartlar altinda hayatlarini surdurmek zorunda olan sevgili, masum hayvanlarimiza yardimci olmak, hemde sizinde bildiginiz gibi her gecen gun uzerinde yasadigimiz, evimiz olan dunyamiza  geri donusumle bir nebze olsun yararimin dokunmasini istedigimden destekliyorum.





  Haydi tum hayvan ve cevre severler : plastiklerinizi, diger coplerinizle birlikte atmayin ve geri donusturun !!!



PROJEYE KURUM VE KURULUŞLARDAN TAM DESTEK:
Ana Sponsor:
Beno Plastik Ambalaj Kalıp San. Tic. Ltd. Şti.
Platin Sponsorlar:
Basf Türk Kimya San. Tic. Ltd. Şti.
Tüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş.
Altın Sponsorlar:
Gema Polimer Plastik Ürünleri San. Tic. A.Ş.
Naksan Plastik ve Enerji San. Tic. A.Ş.
PAGDER ASLAN Özel Organize Sanayi Bölgesi
Petkim Petrokimya Holding A.Ş.
 Gümüş Sponsorlar:
Chemorbis Elektronik Pazaryeri A.Ş.
Engel Enjeksiyon Makineleri Tic. Ltd. Şti.
Ravago Grup Türkiye
Şenmak Makine San. Tic. Ltd. Şti.
AKMiB (Akdeniz İhracatçı Birlikleri)
Akay Stand
Bak Plastik
Basın Lansmanı Sponsoru:
İKMİB (İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliğİ)
Destekleyenler:
T.C. Orman ve Su İşleri Bakanlığı
Ataşehir Belediyesi
Zeytinburnu Belediyesi
ÇEVKO (Çevre Koruma ve Ambalaj Atıklarını Değerlendirme Vakfı)
PLASFED (Plastik Sanayicileri Federasyonu)
HAYTAP (Hayvan Hakları Federasyonu)
SHKD (Sahipsiz Hayvanları Koruma Derneği)
BGD (Barınak Gönüllüleri Derneği)







23 comments :

  1. Harika bir yazı, harika bir kampanya.. Tüm Türkiye'ye yayılmasını büyük bir hevesle bekliyorum.. Böyle güzel kampanyalar gördükçe hayata olan inancım artıyor :) Umarım geniş yankı uyandırır da hepimiz üzerimize düşeni yaparız..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benimde tek dilegim bu :) En azindan biz elimizden geleni yapalim, gerisi gelir :))

      Delete
  2. Bu uygulama İzmir'e de gelirse çok iyi olur.Benim dünyalar tatlısı 2 tane sokak köpeğim var.Kış için güzel bir yuvaları olsa ne iyi olurdu.Bizim sokakta bile o kadar çok sokak köpeği var ki, ben ve benim gibilerin yaptığı yardımlar bu iki masuma bulaşmıyor bile.Güzel uygulama umarım tutar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayni dilegi manisa icin aslinda tum turkiye ucin diliyorum. Yol katetmemiz gereken o kadar uzun bir yol var fakat cok umutluyum ben. Guzel projeler yapilmaya calisiliyor ve iyi insanlar duyarli insanlar gun gecerek artiyor :))

      Delete
  3. Harika bir proje. İki gün önce teslim ettim 350 kg plastik atığı bir dernek için. Ankara ayağına bakıcam. Çok teşekkürler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harika :)) yureginize saglik :) sizi cani gonulden kutluyorum :)

      Delete
  4. Bence çok iyi düşünülmüş :)

    ReplyDelete
  5. teşekkürler anercim,ben de hemen harekete geçiyorum,yazını facebook da paylaşabilir miyim?
    ailene sevgiler,seni öpüyorum

    ReplyDelete
    Replies
    1. paylaştım valla,sil dersen silerim:)

      Delete
    2. Ayy yok sil dermiyim hic , tesekkur ederim iyiki paylastin :))) benim tum yazilarimi paylasabilirsin ayrica adimi veya linkimi vermekte zorunda degilsin oyle b derdim yok:)) paylas istedigin kadar
      Anneminde esiminde selamlari var :* opuyorum :))

      Delete
    3. olur mu linkini vermeden verdim elbette,
      eşin geldi mi yani,ohh ne hoş
      çok sevgiler benden de

      Delete
    4. Ah nerdeee keske :( son 33 gundeyiz. Telefonla konusuyordum o sirada selamini ilettim o da soyledi :))

      Delete
  6. Çok güzel bir kampanya. Kağıtları ayırıyordum zaten, bundan sonra plastik atıkları da geri dönüşüm kutularına atayım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annem yillardir kagtlari ayirir plastikleri ayirir bende onun sayesinde aliskanlik edinmistim suan ise yarayacagini gozle gormek cok buyuk mutluluk :))

      Delete
  7. senin bu söylediğin projeyi nasıl olmuşsa annem de duymuş e artık evin önünde 2 çöp poşetimiz var pardon onlardan biri çöp poşeti değil annem duymasın çok kızar onlar geri dönüşüm ürünleri :)
    kadın aştı kendini o yoğurt kovalarını vs yıkayıpta koyuyor torbaya neymiş efendim onlar küflenirmiş geri dönüşümü olumsuz etkilermiş vs vs
    eee benim de böyle bir annem var yanii.. şikayetçi miyim? hayır asla! :)
    ofiste de artık bir geri dönüşüm kutumuz var hatta.. baya bir uğraştık ama belediye dayanamayıp gönderdi işte sonunda :)
    sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harika bir annen varmis :)) Cok sanslisin. Oyle annelerin yetistirdigi cocuklarda daha bilincli oluyorlar senin gibi :))
      Dusunce tarzina bayildim gercekten yogurt kovalarinin yikanmasi cok hosuma gitti ne kadar naif ve guzel duygularla yapiyor. Gercekten eli opulesi kadinmis annen :))
      Super, ugraslariniz bosa gitmemis geri donusum kutunuz olmus. Annem Manisanin bir ilcesinde oturuyor buradaki en kotu problemin geri donusum kutularinin olmamasi. Kagitlar icin var fakat plastik yok. Ama annem yilmiyor :)
      Sevgilerimle ^^

      Delete
    2. İşte aynı dert bizde de vardı artık neredeyse her ofiste kağıt dönüşüm kutuları var zaten ama plastik ve cam bulmak çok çok çok zor!
      Biz de ofiste sürekli plastik tüketiyoruz. Şimdi gönlümüz rahat en azından :)
      Ama cam atıklar için henüz biz de bir çözüm bulamadık. Gelen çalışanlar toplamanın çok zor olduğunu çalışanlara da zarar verebileceğini vs söylediler o yüzden göze alamıyorlarmış böyle her ofise cam atık kutusu bırakmayı :/
      Umarım o sorunu da en kısa sürede hallederiz çünkü toprağa karışan camın geri dönüşmesi çok çok çok uzun zaman alıyor diye biliyorum ben..
      Bu arada iyi ki böyle annelerimiz var ne şanslıyız biz öyleee :)

      Delete
  8. Türkiye geri dönüşüm konusunda çok geride kaldı ama inşallah eksiklerini tamamlarlar bir an önce..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet cok haklisin. Plastik uretiminde dunya ucuncusuymusuz durum o kadar vahim yani. Ama ben umutluyum. Boyle guzel projeler gordukce bu projeleri destekleyen insanlari gordukce daha da umutlaniyorum :))

      Delete
  9. çok güzel bir kampnaya herkes dahil olmalı, geri dönüşüme daha çok önem vermeliyiz!

    ReplyDelete
  10. Ne kadar guzel bir proje bu..umarim cok kisi destekler.

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)