deneme

deneme

Saturday 8 March 2014

Hollanda' da Graffitti Sanati








Soguk fakat guzel bir haftasonundan herkese merhaba :)


Hava buz gibi , bu aralar Turkiye  Hollandayi aratmiyor dogrusu :) Gerci Ege sogugu Hollanda soguguyla boy olcusemez ama iste soguk soguktur :) 
Gelin fazla zaman kaybetmeyelim, Hollanda tanitim yazilarina devam edeyim ve bugun size Hollanda' ya gelmis olanlarinizin da farketmis oldugu ara caddelerde ve insaat alanlarinda bolca gorebileceginiz graffitti yapilmis duvarlari gostereyim. Ben sizi sikmamak icin cok fazla fotograf paylasmadim ama yinede gosterecegim fotograflar en azindan size fikir verebilirler.









Ozellikle insaat alanlarinda , insaati cevreleyen duvarlar goruntu kirliligi yapmasin diye boyanir. Cok ta hos gozukur. Daha onceden de  bir kac kez bahsettigim gibi Hollandalilar estetike cok onem verirler. Onlar icin sadece evlerinin icinin guzel olmasi yetmez. Sokaklar, kaldirimlar, duvarlarda estetik olmalidir. ( ah bunu birde sac modellerinde uygulayabilseler :D )
 

Bisiklet parklarinin etrafi, tunel girisleri, yada ara sokaklardaki bazi binalarin duvarlari sanat eserine donusturulur. Daha onceki  su yazimda da bundan biraz bahsetmistim 






Ornegin bu fotograflar Utrecht' teki bir insaat alanindaki duvarlardir

Isin en guzel tarafi da bu graffittileri hukumetin degil herhangi birinin yapmasidir. Uzerinde garip yazilar yada politik etiketler olmadigi surece hukumet bunlara izin verir. yada bazi bolgelerde vermek zorunda kalir. Cunku halka acik alanlara degilde insanlara ait alanlara yaptiklari icin hukumetin bunlari silmeye yetkisi yoktur :) O duvarin sahibi silinmesini istemedikce kimse dokunamaz . Fakat genel olarak eger guzel gozukuyorsa, halka acik alanlarda dahil olmak uzere izin verir ( ornegin yikilacak bir bina yikimdan once kotu gozukuyorsa ve burasi graffitti ile guzellestirildiyse hukumet bunu silmez, cunku graffitti daha estetik bir hava vermistir o alana)





Herkese musmutlu, sevgi dolu bir haftasonu diliyorum :) Sevdiklerinizle bolca vakit gecirin, zaman akip gidiyor :)

Kocamaan opuldunuz XOXO

19 comments :

  1. Çok orjinal ve çok güzel bir fikir :) Hollandayı gittikçe daha merak ediyorum sayende :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bencede cok orjinal :) Estetik oldukca cevre daha guzel gozuksun diye izin vermeleri gercekten cok hos bence :)
      Cok tesekkur ederim umarim Hollandayi istedigin bir donemde gelir gorursun benimde bir kahvemi icersin :)
      Sevgilerimle

      Delete
  2. Hollandalı güzel kadın,
    öyle güzel anlatıyorsun ki,sonunda cümle alemi oraya götüreceksin:)))
    sevgilerrrrrrrrrrrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. o senin kalbinin ve kendinin guzelligi :)))
      Amacim o zaten buradaki tek turk olmaktan biktim o yuzden insan cekmeye calisiyorum hehe kotuyum ben :))
      opuyorum muaaahhh

      Delete
  3. Çok eğlenceli ve çok güzel görünüyor. Rengarenk.

    Bayıldım :)

    ReplyDelete
  4. Ben graffitti sevenlerdim açıkçası ne kadar örnek koysan da sıkılmazdım. Türkiye’deki graffitti yapan arkadaşların en büyük sıkıntısı yasal olarak kendilerine bir alan verilmemesi, dolayısıyla kaçak güreşmeleri ve sırf bu yüzden kendilerini diledikleri gibi geliştirememeleri. Hollanda’ya 5 yıldız daha verdim :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ne guzel bi dahakine biraz daha fazla koyarim :)) Bende cok seviyorum, ha kendin yaptinmi diye sor yok hayir ama bakmasi bile zevkli :)
      Turkiyede herseyle ilgili o kadar cok skintimiz var ki graffitti alaninda olmaza zaten sasardim. INsanlara dogaya sanata saygimizi gitgite yitiriyoruz yada hep boyledide ben alismistim farketmiyordum
      Sevgilerimle :)

      Delete
  5. Bizim semtimizde de var grafitiler.
    Ama çok koyu renkli ve iç karartıcılar biraz da:-/
    Fotoğraftakile ne güzel, rengarenk:)
    Türkiye'de şu an elektrik trafoları güzelce boyanıyor ve güzel resimler yapılıyor üzerine.
    Bir müddet sonra grafitilere de izin çıkar sanırım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. evet bende Antalyada cok sik goruyordum ama onlarda ya seni seviyorum Ayseeeee tarzinda yazilar yada ic karartici graffittilerdi. Belkide biraz daha karamsar oldugumuzdan buda graffittimizedemi yansiyor acaba.
      Evet aslinda baslangic olarak buda guzel bir adim dusunce bence , devamida gelir diyorum zamanla

      Delete
  6. Öyle güzel görünüyorlar kiii :)

    Boş duvarın bile sanat eserine dönüştürülmesine izin veren ve teşvik eden ülkeye karşılık, "her yanımızı" sanat esersiz çirkin duvarlara mahkum eden ülkemi düşünüyorum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dusunmemek elde degil ki, sanat eserlerini almak cirpmak, yesil lanlari zenginlere satmak, agaclari sokmek yerlerine betonlardan parklar yapmak adinada daha guzel alan yarattik denmesi vs vs guzel ulkem kotu insanlar...

      Delete
  7. sanat bu işte şahane gerçekten
    Çok imrenmişimdir. hiç beceremem bu nedenle hayranım bu tarz becerileri olanlara

    ReplyDelete
    Replies
    1. bencede :)
      Aynen bende resimle hic alakam yoktur, hic beceremem ama yapanlari da durur izlerim :)

      Delete
  8. Hakikaten çok güzel görünüyor :)

    ReplyDelete
  9. Tüm estetiği bozan duvarları bu hale getirseler
    Çok güzeller
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aslinda sadece duvarlar degil tum estetigi bozan kotu kalpli insanlarida bu hale getirseler ne iyi olur :)

      Delete
  10. hollandada sanattan para kazanmak mumkunmu peki..turkiyede bu zor cunku...

    ReplyDelete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)