deneme

deneme

Sunday 16 March 2014

Cocukluk Iste...




Cocukken hersey ne kadar kolay, ne kadar basit cozulurdu.
Kavga ederdik 2 dakika sonra basirirdik, aglardik iki dakika sonra gulerdik, acikirdik annemiz elimize salcali ekmek verirdi, mutlu olurduk.
                                                            *
Cok inanirim cocukken yaptiklarimizin, soyledigimiz sozlerin buyuyunce kaderimizi belirledigine.
Ornegin  kardesimle beni ele alayim. Diger yazilarimda da haykira haykira soyledigim gibi kardesim dunya uzerinde en sevdigim kisidir. Ne es, ne anne baba, ne arkadas... 
Kimse kardesimin yerini tutamaz. Fakat cocukken kedi kopek gibi birbirimizi yer dururduk, kardesimi surekli doverdim, oda beni surekli kizdirirdi. Annem hep bize;

       '' siz kavga edin durun daha, sizin birinizi pazarcilara vercem, digerinizide cope atcam o zaman birbirinizi ozlersiniz, aah nerde kardesim dersiniz ama is isten gecer'' 

derdi, inanmazdik. Ne kadar da gelecegimizi anlatan bir sey soylemis, anlamamisim. Simdi kardesim  Istanbul' da ben Hollandada, ayni sehri birakin ayni ulkede dahil degiliz. Ayni dili dahi konusmuyoruz artik. Annem gelecegi gormus te bu sozleri soylemis bize...
                                                            *
 Zaman cok cabuk geciyor... Daha dun bebegimin ayakkabisini kesti diye sacini kestigim kardesim bugun muhendis oluyor. Adini bile onceden bilmedigim buyuk buyuk sirketlerde guzel yerlere geliyor. Erkek arkadas ediniyor, onunla evlilik hayalleri kuruyor...
                                                           *
Zaman cok cabuk geciyor...
Dun daha ayri yataklarda yatmayiz diye direten biz, bugun baska yataklarda, baska kisilerle uyuyoruz, kendi ailelerimizi kuruyoruz...
                                                          *
 Keske cocuk kalsaydim da kiz kardesim hep yanimda olsaydi...Eger donebilseydim gecmise, hic buyumez cocuk kalirdim, kardesime sikica sarilir hic birakmazdim...


24 comments :

  1. Buyuyunce bu ihtiyacim azalir saniyordum kardesi bir oyun arkadasi olarak gordugum zamanlar.. Oysa bir kardesin eksikligini daha cok hissediyorum artik.. Uzakta da olsa bir kizkardesiniz oldugu icin cok sanslisiniz.. Baglariniz bu kadar guclu olduktan sonra her daim varligini yaninda hissedebildikten sonra mesafeler o kadar da onemli degil sanki:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aynen bende.. ah bi kardesim gitsede ev bana kalsa rahat etsem diye dusunurdum ama buyuyunce tam tersi dusnuyor insan...
      Evet dediginize katiliyorum bana gore gercekten kiz kardesi olmayanlar cok sanssizlar bu acidan bir kizkardesinin yerini hickimse dolduramaz..
      Mesafeler birbirimizi sevdikten sonra onemli degil cok dogru :) sizin kardesiniz yok ama umarim cocuklarinizin olur :)
      Sevgilerimle

      Delete
  2. Ne kadar güzel yazmışsın kardeşlik bambaşkadır.
    Bazen seni senden iyi tanır didişmek bile tatlıdır.
    Umarım tez zamanda kavuşursunuz :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cok tesekkur ederim, icimden gecti bi an oyle ozlemle cikti bu post :)
      Kesinlikle cok cok cok katiliyorum didsmek yarismak bile cok tatli kardesle yapilan hersey cok tatli :)
      guzel dileklerin icin cok tesekkur ederim cok icten bir sekilde aminnn diyorum :)

      Delete
  3. Duygularınızı çokkkk güzel dile getirmişsiniz...Kavuşacağınız bir kız kardeşiniz olduğu içinde çok şanslısınız.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cok tesekkur ederim Sertac Hanim :)
      Bende oyle dusunuyorum en azindan kavusmayi bekledigim bi kardesim var, Allah olmayanlarada tattirsin, yoklugu buyuk eksiklik, yoklugunu kimseye yasatmasin..
      Sevgilerimle

      Delete
  4. canımmmm,çok özledin di mi,kardeş gibisi var mı?yok!
    kıymet bilen kardeş gibisi ne şahane:)
    senle kardeş olasım geldi:)
    nerdesin sen günlerdir?söyle bakalım bıdık?
    özlettin kendini,neyse geldin ya sorun yok.
    öpüyorum seni çok sevgiler,anneciğine selamlar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guzel yuzlu ve yurekli kankam benim buralardayim :) aah sorma nasil ozledim bi bilsen haftaya carsamba yanindayim, gun sayiyorum :)
      Ayni anne babadan dogmadik ama kardesimsin:)) seni de cok seviyorum :))
      hehe ya hani bazen hic birsey yapmazsin bi isinde yoktur ama bilgisayara oturmaya bir turlu firsat bulamazsin ya iste banada oyle oldu bu aralar. Sanirim gidecegimin sevinci uzuntusu heyecani birlesti.... Haftaya Cuma donuyorum artik Hollandaya, Carsambaya kardesimin yanina gidiyorum oradanda Hollanda yolcusu kalmasin :))
      Mutluyum esimi deli gibi ozledim, mutsuzum annem kardesim geride kaliyor, amaaan sorma melankolik bi havam war bu aralar :) Sen nasilsin ? gordum fotolarini bahar gelmis senin evine coktan :) bi gelsemde oturup laflasak senin ciceklerinin yaninda :)
      Anneminde cok selami var, Cakir Beyi kocamaaaan op
      Kocamaaan sevgiler ve opucukler :* :*

      Delete
    2. ay şimdi heyecan yaptım,haftaya çarşamba dedin di mi ayın kaçı yahu?
      eşime sesli okudum,diyo ki işin içinde çakır var galiba:)
      güzel olur valla,kısmet olsun görüşelim:)
      sevgiler

      Delete
    3. :))))) ayy cok ayip oldu esine selam soylemeyi unuttum tuuh bana utandim :) cook cook selamlar :))
      26 mart aksami istanbuldayim 28aksamustude hollanda yolcusuyum :)))

      Delete
  5. Canim sikildiginda telefona sarilip aradigim ilk kisi ablamdir..insan nasil ozluyor eskiyi cocuklugu..keske hic buyumeseymisiz..kardesinize basarilar diliyorum..sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. aa sizde tam diger taraftan bakiyorsunuz pencereye, siz kardessiniz bende abla, duygularimiz biraz farkli olsa da aslinda ayni... kardesimde cani sikilinca hemen beni arar bende onu :) kardes olmak sanirim guzeldir ama abla olmak gercekten cok guzel bir duygu, hep kardesinizi mutlu etmek guldurmek istersiniz Abla olarak goreviniz kardesi guldurmektir, kardesin gorevi de abla kirilmasin diye yaptigi tum kotu esprilere gulmektir, boylece abla sanar ki kardesi mutlu ettim guldurdum :) bu dongu boyle surer gider, tatlidir :)
      Cok tesekkur ederim guzel dilekleriniz icin, ablaniza selamlarimi sevgilerimi iletin lutfen, en kisa zamanda gorusursunuz umarim :)
      Sevgilerimle

      Delete
  6. İnsanın en masum, en doğal, en tatlı, en mutlu dönemidir çocukluk...
    doğanın kanunu.. sıramızı savdık ....:)
    içimizdeki çocuksu ruhu arada ortaya çıkarabiliriz ama.. :)
    karedeşine de başarılar.. mutluluklar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dogru siramizi savdik. yeni cocuklara birakmamiz gerekiyor donemi :)
      Herzaman olmasada cocuksu ruhu arada cikarmak gerek dimi :) ( Aslinda elden gelsede her zaman cikarabilsek :D)
      Cok tesekkur ederim guzel dileklerin icin, hepmize mutluluklar, bol gulucuklu bir hayat olsun :)

      Delete
  7. duygusal bi post olmuş. kimbilir belki bi gün yine kavuşursunuz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. evet sanirim biraz duygusallastigim bi anda yazdim :) Haftaya Carsamba kavisacagim kardesime :)
      Isin komik tarafi gorende onu yillardir gormuyorum sanir. Daha bir ay olmadi onun yanindan geleli ama bir yil gibi hissediyorum :)
      Allah herkesi sevdiklerine kavustursun :)

      Delete
  8. Duygularını çok iyi anlıyorum. :) Kardeş değeri kelimelere sığmayacak büyüklükte. Herkesin kardeşe ihtiyacı var ve dediğin gibi allah herkesi sevdiklerine kavuştursun.

    ReplyDelete
  9. keske keske ne cpl ısterdım masumca arkadaslıklar kurmayı , art nıyetsız dostluklar ve haller :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. cok zor artik o kadar masum olmamiz dimi :) istesekte icimize hep bi kurt dusuyor bunu neden dedi acaba vs gibi, sezen aksunun dedigi gibi masum degiliz hicbirimiz..keske olabilsek :)

      Delete
  10. Kız kardeş bambaşka bir şey. Iyiki varlar
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simdi kardesleri erkek olanlar alinacaklar ama oyle, kiz kardes baska gercekten :) yasasin kiz kardesleer wuuhuu :D

      Delete
  11. kız kardeşin yeri başkadır, insan kız kardeşiyle her sırrını paylaşabilir, kavga etse de küs kalamaz barışılır:))Allah muhabbetinizi arttırsın azaltmasın diyorum:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin :) Allah kimsenin kardesleriyle arasini acmasin. Evet gercekten de oyle kavgada etsek kussekte birbirimize cokta kizsak bu kisa suruyor ve hemen barisiyorus :D

      Delete

Dusunceleriniz benim icin cok degerli, o yuzden elinizi korkak alistirmayin :)
Sevgilerimle :)